Reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul au precizat că vorbesc în numele celor 1.500 de angajaţi rămaşi și au cerut statului român, care deține prin Ministerul Economiei 51% din acțiuni, să intervină și să le protejeze locurile de muncă.
„Adresăm această petiţie către dumneavoastră, în contextul situaţiei critice cu care ne confruntăm. Scopul acestei petiţii este de a obţine sprijinul necesar pentru protejarea locurilor de muncă şi redresarea şantierului naval din Mangalia, considerat un obiectiv strategic de interes naţional, unde statul român, prin Ministerul Economiei, deţine 51% din acţiuni”, au precizat reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul, luni, 18 martie, în documentul citat de news.ro.
Aceștia au au adăugat că volumul de muncă a scăzut drastic, „iar în lipsa unor măsuri concrete, există riscul iminent de întrerupere temporară a activităţii pentru majoritatea angajaţilor pentru o perioadă îndelungată”.
Datoriile mari către DAMEN sporesc riscul de insolvență
De asemenea, rezultatele financiare negative și datoriile imense către creditori, cum ar fi Grupul DAMEN, cresc riscul de insolvență, iar discrepanțele dintre acționari ar putea duce la un conflict judiciar la Curtea de Arbitraj, mai spun sindicaliștii.
Reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul au cerut Guvernului o întâlnire cu lucrătorii din şantier.
„Vă rugăm să luaţi în considerare organizarea unei întâlniri cu lucrătorii din Mangalia şi reprezentanţii acestora, preferabil la şantierul naval din Mangalia. Scopul acestei întâlniri este să ne comunicaţi informaţii despre modalitatea de administrare a şantierului în eventualitatea retragerii partenerului străin, având în vedere notificările privind încetarea contractului de asociere şi cererea de despăgubire transmise de către Partenerul Străin DAMEN HOLDING BV”, au mai spus sindicaliştii.
DAMEN a cerut vara trecută rezilierea contractului cu statul român
În august 2023, DAMEN a anunţat că a fost anulat cadrul legal de funcţionare a asocierii dintre companie şi statul român privind Şantierul Mangalia, la cererea sa. Olandezii și-au argumentat decizia spunând că au trecut trei ani de blocaje, fără nicio implicare sau finanţare din partea statului român.
Compania olandeză a precizat atunci că nu a fost contactată de nicio autoritate a statului român, dar a adăugat că va rămâne în România şi îşi va continua activitatea la Galaţi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 18.03.2024, 23:20
Damen a luat crema angajaților in Olanda unde se vorbește romaneste, iar aici vor sa falimenteze santierul prin indatorare, sa nu le mai faca concurenta.
Aura1 • 18.03.2024, 10:41
Nemulțumirile trebuiesc rezolvate, pentru bunul mers al lucrurilor în continuare..