Amazon.com Inc. angajează mii de oameni pentru a îmbunătăți linia de difuzoare a asistentului digital Alexa. Echipa ascultă înregistrările vocale capturate în casele și birourile proprietarilor de dispozitive. Înregistrările sunt transcrise, adnotate și apoi reintroduse în software, ca parte a efortului de a elimina lacunele în înțelegere a asistentului Alexa.
Echipa responsabilă pentru îmbunătățirea limbajului asistentului virtual cuprinde un mix de antreprenori și angajați ai Amazon care lucrează în Boston, Costa Rica, India și România, potrivit oamenilor care au semnat acorduri de confidențialitate care îi împiedică să vorbească public despre program, potrivit bloomberg.com.
Angajații care au acest job muncesc câte nouă ore pe zi, iar uneori pot trece și prin 1.000 de clipuri audio într-o tură, conform declaraţiilor făcute de doi angajaţi de la biroul Amazon Bucureşti, care ocupă primele trei etaje ale clădirii Globalworth din Pipera. Clădirea unde se află sediul Amazon nu poartă însemnele companiei.
Un angajat din Boston spune că a adunat date legate de modul în care oamenii pronunţă „Taylor Swift” şi a făcut modificările necesare pentru ca asistentul virtual să știe că este vorba de cântăreață. Ocazional, înregistrările pe care le aud angajații Amazon sunt îngrijorătoare: un copil strigând după ajutor sau situații de criză.
Amazon susține că are reguli interne stricte pentru astfel de cazuri, specifice angajaților săi, dar cei doi angajați din Pipera susțin că au solicitat îndrumare atunci când s-au lovit de situații de criză, iar compania a refuzat să se amestece.
„Securitatea și intimitatea clienților noștri sunt lucruri pe care le luăm în serios” a spus un purtător de cuvânt al companiei. „Adnotăm doar o foarte mică parte dintre înregistrări, pentru a putea îmbunătăți calitatea produsului” a continuat el.
„Avem măsuri de securitate stricte și o toleranță zero față de abuzarea sistemului nostru. Angajații nu au acces direct la informațiile care pot identifica dispozitivul sau persoanele” mai spune purtătorul de cuvânt.
În descrierea produsului și politica sa de confidențialitate, Amazon nu spune explicit că aceste înregistrări sunt ascultate de oameni, iar utilizatorii pot opri această funcție. Atunci când sunt înregistrate date confidențiale și care ar trebui să rămână secrete, angajații Amazon le marchează ca fiind „date critice”.
Amazon a publicat recent un anunț de job, în care se precizează că se caută un manager de asigurare a calității pentru Alexa Data Services din București. Jobul este descris astfel: „În fiecare zi ea (Alexa) ascultă mii de oameni care vorbesc cu ea despre diferite subiecte și în limbi diferite și are nevoie de ajutor să înțeleagă totul. Anunțul continuă: „Aceasta este o manipulare mare de date, așa cum nu ați mai văzut niciodată. Creați, etichetați, curățați și analizați cantități mari de vorbire”.
Centrul de dezvoltare al companiei din București a fost inaugurat la începutul anului trecut. Amazon este prezentă din 2005 în România, unde are un centru și la Iași. Compania spune că a investit aproape 100 de milioane euro în România, de când este prezentă.
Foto: 123rf.com