Criza vânzărilor de maşini din Europa continuă să afecteze grav producătorii şi, în consecinţă, angajaţii acestora. În ciuda faptului că monovolumul B-Max produs la Craiova a devenit în scurt timp de la lansare cel mai vândut monovolum European cu peste 44.100 de unităţi înmatriculate în primele şapte luni ale lui 2012, compania producătoare se vede nevoită să oprească temporar asamblarea acestuia.
„Ca reacţie la situaţia precară a pieţei europene, Ford România ajustează volumele de producţie ale uzinei de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei pentru şapte zile în luna septembrie, în cadrul secţiei Operaţiuni Vehicule” au menţionat pentru Capital reprezentanţii Ford România.
Conform acestora, deşi „B-MAX continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa, per total, piaţa auto continuă să scadă comparativ cu anul precedent.
” Oprirea producţiei va afecta toţi angajaţii uzinei de vehicule Ford. Aceştia vor primi însă în perioada de întrerupere circa 80% din salariu. Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre compania noastră şi angajaţii săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, fiindu-le plătite sumele astfel prevăzute. Suntem convinşi că aceasta este o măsură temporară şi că situaţia se va ameliora pe măsură ce vânzările de automobile pe piaţa europeană vor începe treptat să crească”, au menţionat oficialii Ford.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro