Guvernul a adoptat recent o hotarare prin care au fost stabilite cerintele minime pentru supravegherea sanatatii angajatilor fata de riscurile pentru securitate si sanatate, precum si pentru prevenirea imbolnavirii.
Potrivit actului normativ adoptat miercuri, 11 aprilie, angajatorii din orice domeniu de activitate sunt obligati sa respecte reglementarile privind supravegherea sanatatii angajatilor. Ei trebuie sa asigure fondurile necesare si conditiile pentru efectuarea serviciilor medicale profilactice, respectiv examenele medicale la angajarea in munca, periodice, la reluarea activitatii sau de adaptare.
Examenul medical de adaptare in munca se efectueaza la indicatia medicului specialist de medicina muncii in prima luna de la angajare si are drept scop adaptarea angajatului la noile conditii de munca, depistarea unor cauze medicale ale neadaptarii si recomandarea unor masuri de inlaturare a acestora. Examenul medical periodic se efectueaza pentru confirmarea sau infirmarea aptitudinii in munca pentru profesia sau functia si locul de munca pentru care s-a facut angajarea.
Acces obligatoriu la dosarul de sanatate
Angajatii trebuie sa fie informati in legatura cu rezultatele examinarilor medicale si sa aiba acces la toate informatiile referitoare la starea lor de sanatate, potrivit actului normativ aprobat recent. De asemenea, medicii specialisti de medicina muncii si medicii de familie trebuie sa se informeze reciproc cu privire la aparitia unor modificari in starea de sanatate a muncitorilor. O alta noutate o constituie faptul ca angajatul poate solicita copii ale dosarului sau medical si ale fisei de expunere la riscuri profesionale.