S-a constatat că, între octombrie și decembrie 2022, angajata a început să lucreze conform programului în doar două zile, în patru zile nu a lucrat deloc, iar în 29 a terminat mai devreme.
Pe parcursul perioadei monitorizate, Cheikho a înregistrat, în medie, doar 54 de apăsări pe tastele laptopului de serviciu pe oră, adică „a scris doar o propoziție scurtă”.
„A avut o activitate foarte scăzută de apăsare a tastei și a înregistrat zero tastări în 143 de ore, în noiembrie. În medie, a avut 54 de tastări, ceea ce înseamnă că nu se prezenta la serviciu și nu lucra conform cerințelor”, a acuzat compania.
În plus, de multe ori a fost indisponibilă apelurilor colegilor.
După un avertisment scris primit în noiembrie, femeia a concediată în februarie, după 18 ani în firmă.
Cheikho era responsabilă, printre altele, de pregătirea documentelor de asigurare și monitorizarea termenelor limită.
Ea a negat acuzațiile angajatorului ei și a făcut apel împotriva concedierii „abuzive”. A susținut că „nu a eșuat niciodată în munca ei” și a explicat că și-a folosit telefonul mobil în loc de laptop pentru unele sarcini.
„S-ar putea să fi mers la cumpărături din când în când, dar nu toată ziua”, a recunoscut, totuși, Cheikho, care a invocat probleme medicale și programări la doctor, „despre care superiorii mei erau informați.
Grupul de asigurări a demonstrat însă că sarcinile de serviciu se puteau îndeplini doar de pe un computer. Concluzia judecătorilor Comisiei pentru Muncă Echitabilă (FWC): „Reclamanta a fost demisă pe motive întemeiate”.