Vorbind cu reporterii Corriere della Sera, Angela Gheorghiu spune că este considerată ”oaia neagră” a meseriei sale din cauză că a spus întotdeauna ce gândește și a reacționat la ceea ce nu îi convine.
Jurnaliștii italieni o descriu ca fiind ”ultima cântăreață care întruchipează ideea clasicismului” în opera mondială, cu „o voce diferită de toate celelalte nu doar pentru ce face pe scenă, dar și în afara ei”.
Întrebată despre porecla de ”Draculina”, soprana râde spunând că ”Mă amuză, Dracula este o legendă, un personaj inventat, printre altele, de un irlandez, nu de un român. De ce nu spune nimeni că am ajutat atât de mulți colegi și regizori?”.
La începutul interviului, soprana vorbește despre familia ei, mama croitoreasă, tatăl conductor de tren din Adjud, iubitor de operă. ”Tata conducea trenurile, iubea opera si eu imitam totul ca un copil, eram burete, glasul meu nu vine din nimic”
A urmat apoi comunismul, iar în interviu Angela Gheorghiu spune că ”Ceaușescu a luat puterea când m-am născut, în 1965. Când ești copil nu înțelegi, cânți, apoi mi-au dat toate lecțiile de canto gratuit. Dar era o țară oribilă. La 14 ani am plecat la studii la București. Din fericire, Ceaușescu a căzut cu un an înainte de a terminat conservatorul în 1989 și am putut să încep să călătoresc. Dar nu s-a schimbat mult în țara mea„.
Întrebată de ce spune acest lucru, soprana vorbește despre corupția din România. „Corupția nu este doar în politică, ci este în ADN-ul românilor. Pentru ca medicii să te trateze, preoții să te boteze, trebuie să dai bani pe sub mână. Există o lume paralelă. Nu se fac autostrăzi, școli, spitale, teatre, țara este împărțită în două, bătrâni și tineri, care din fericire mai sunt și ei acolo. Am cântat peste tot în lume, dar nu am fost niciodată într-un spectacol de operă în România. Vi se pare normal?”
În acest context, soprana amintește și de scandalul recent pe care l-a avut cu Gabriela Firea, după ce primarul Capitalei a urcat pe scenă alături de Simona Halep și a fost huiduită de peste 20.000 de oameni.
„Cei de la putere cred că interpreții români ar trebui să cânte în mod gratuit sau aproape. Când am reușit să-l duc pe Placido Domingo în 94, el a fost plătit, eu nu. Nu sunt apreciați cei care reușesc în viață. Primarul Bucureștiului a vrut să-mi acorde titlul de cetățean de onoare ca să-și facă ea imagine, este o femeie care exploatează totul, se folosește de succesul altora: am refuzat. Același lucru s-a întâmplat și cu prietena mea, jucătoarea de tenis, Simona Halep, care a fost însoțită la o ceremonie pe stadion și a fost nevoită să asiste la fluierăturile adresate primăriței„, le-a spus Gheorghiu jurnaliștilor italieni.
În același interviu, soprana vorbește și despre personalitatea ei, care a făcut-o să nu fie cea mai iubită dintre angajatele operelor de pe mapamond. „Știu că sunt capricioasă, e crucea pe care trebuie să o duc toată viața. Artiștii sunt pasionali. Dacă am avut incidente senzaționale? Deci: e adevărat că la Viena nu am mai apărut pe scenă după primul act din „Tosca” pentru că Jonas Kaufmann a făcut bis la ”E lucevan le stelle”. L-am implorat să nu o facă: luați toate aplauzele, dar nu faceți bis, nu se face. M-am enervat. Înainte de succesul său meritat, l-am susținut în debutul său. După ‘Butterfly, am vorbit despre realizarea CD-ului și a concertului ‘Aida la Roma cu Antonio Pappano și Santa Cecilia. Am ieșit din proiect și nu știu de ce”.
Jurnaliștii italieni amintesc că în curând, în Londra, la Royal Opera, unde soprana Angela Gheorghiu este considerată una „de-a casei”, va ieși o autobiografie scrisă împreună cu Jon Tolansky.