„Astfel a fost aplicată măsura complementară «Restituirea sumelor de bani percepute nejustificat pentru întreg portofoliul de credite cesionat de către Bancpost S.A (fie direct, fie prin intermediul altor societăți, respectiv EFG New Europe Funding II B.V., Eurobank Ergasias S.A. etc. fără a ne limita) reprezentând dobânzi, dobânzi penalizatoare, penalități calculate și reținute în perioada 11.07.2008-27.03.2018, când cesionar a fost EFG New Europe Funding II B.V. (actuală ERB New Europe  Funding ÎI B.V.)»”, a anunțat Autoritatea.

În consecință, având în vedere faptul că, față de debitorii cedați nu au fost îndeplinite formalitățile prevăzute de lege pentru opozabilitatea cesiunii de creanță, instituția de credit cedentă Bancpost S.A. are calitate procesuală pasivă și nu se justifică calitatea de creditor al cesionarului față de debitorii cedați.

„Întrucât cesionarul creditului nu a avut calitatea de banca, instituție de credit autorizată, dobânda calculată și reținută trebuia să fie zero pe întreagă perioada a cesionarii 11.07.2008-27.03.2018. Cu privire la aceste aspecte, ANPC a informat și următoarele instituții: Agenția Națională de Administrare Fiscală, Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, Oficiul Național de Prevenire și Combaterea Spălării Banilor și Banca Națională a României”, se mai arată în anunțul ANPC.

Pagubă clienților de 300 de milioane de euro

Potrivit lui Dumitru Manțu, comisar la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor din Constanța, cel care a sesizat public neregulile, prin calcularea și reținerea, cu încălcarea prevederilor legale, de către o persoană juridică neautorizată din afara țării, de sume de bani reprezentând dobânzi, comisioane de administrare și dobânzi penalizatoare, a fost creat un prejudiciu consumatorilor estimat la cel puțin 300 milioane de euro.

 
 

Urmărește-ne pe Google News