Consumatorii au sesizat: comenzi achitate şi nelivrate, nerespectarea comenzii, falsă reducere a preţurilor sau faptul că, înainte de promoţie, preţurile fuseseră chiar mai mici.
Alte probleme reclamate au mai fost: epuizarea stocurilor în doar câteva minute de la începutul campaniei, manipularea defectuoasă la transport, anularea comenzii online, deşi iniţial fusese acceptată, vouchere inactive, produse neconforme, afişarea incorectă a preţurilor, informarea eronată privind dreptul de denunţare unilaterală la contract.
”Numărul lor este în scădere anul acesta, întrucât operatorii economici au înţeles ce trebuie făcut şi au luat măsuri în consecinţă, în baza consilierii care a avut loc între ANPC şi operatorii economici. Am discutat despre aspectele privind întârzieri, despre afişări incorecte ale preţurilor, informaţii incomplete despre produse, informaţii privind caracteristici cu privire la produsele livrate şi aşa mai departe”
Paul Anghel:
Potrivit unui studiu al Consiliului Concurenței de anul trecut, 80% dintre promoțiile de Black Friday nu respectă legislația.
Când are loc Black Friday și de ce
De regulă, Black Friday are loc în vinerea de după Ziua Recunoștinței (Thanksgiving Day – n.r.). În acest an, ar fi căzut pe 29 noiembrie.
Totuși, retailerii din România au început în ultimii ani să devanseze Black Friday pentru ca livrările să nu fie afectate de Ziua Națională a României, de 1 decembrie.
Emag, cel mai mare retailer online din România, a ținut Black Friday în data de 15 noiembrie.
Lanțul de magazine de electronice Flanco a demarat Black Friday începând cu data de 25 octombrie, iar Altex și Media Galaxy de pe 1 noiembrie.