Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.
Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryanair.
ANPC: „Puteți solicita compensații de până la 600 de euro chiar dacă s-a asigurat zbor alternativ”
„În prezent, se centralizează toate reclamațiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente”, notează ANPC.
„În conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat”, mai transmite ANPC, care precizează că acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.
Foto cu caracter ilustrativ: EPA
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro