Antena 3 se rebranduiește în această toamnă și va deveni Antena 3 CNN, potrivit informațiilor Libertatea. Postul de știri fondat și deținut de familia Voiculescu își va schimba denumirea, dar și întreaga identitate vizuală, grila și conceptul, urmând să devină Antena 3 CNN.

Iar pregătirile pentru rebranduire sunt pe ultima sută de metri. De o scurtă perioadă de timp, o echipă de jurnaliști americani de la CNN și-a mutat cartierul general la București pentru a avea întâlniri cu reporterii, redactorii, editorii, dar și producătorii postului.

„Totul pentru implementarea cât mai rapidă a tuturor regulilor impuse de CNN la nivel internațional. Pentru a transmite toate informațiile necesare și pentru a răspunde tuturor întrebărilor despre trecerea la un alt nivel în televiziune”, spun surse din piața media.

Inițial, data preconizată pentru schimbare urma să fie pe 19 septembrie, dar ea ar putea fi amânată pentru scurt timp, susțin sursele Libertății.

Se modernizează studiourile

Din informațiile ziarului, de mai bine de o săptămână vechile studiouri de unde se realizau emisiunile postului au fost demontate, în aceste momente lucrându-se intens pentru realizarea unui nou decor, cu o grafică nouă, spectaculoasă și cu elemente venite direct de la CNN, una dintre cele mai mari rețele de televiziune din lume și devenită recent parte din grupul Discovery.

Mai mult, „în aceste momente se lucrează la schimbarea grilei de programe, cu inserarea mai multor jurnale pe modelul «News Hour with CNN», difuzat în acest moment de la 18:00 la 19:00”.

Lansat oficial pe 27 iunie 2005, își va schimba denumirea, dar și întreaga identitate vizuală, grila și conceptul. Antena 3 se află în topul audiențelor posturilor de știri, de regulă, după România TV.

Se schimbă și grila de programe

Inițial lansarea oficială a Antena 3 by CNN era programată pentru luni, 19 septembrie, dar în prezent nu este sigur că marea inaugurare va avea loc la data stabilită de șefii postului din Pipera. E cert că totul se va întâmpla în această toamnă odată cu prezentarea unei noi grile de emisiune și jurnale.

„Vom avea o nouă identitate vizuală”

Contactat de Libertatea, Adrian Ursu, directorul executiv al Antena 3, a declarat: „Este o schimbare programată din luna martie a acestui an. Atunci când Antena 3 a trecut de la statutul de afiliat la cel de partener al CNN. Acum probabil există o agitație creată pentru că în redacție au loc tot felul de traininguri cu reporterii și oamenii de aici. Postul va avea și o nouă identitate vizuală care va cuprinde ambele logouri, dar își va păstra și denumirea de Antena 3”.

Antena 3, afiliată la CNN International

În urmă cu doi ani, oficialii Antenei 3 au anunțat că postul de televiziune devine stație afiliată CNN International. „Este pentru prima dată când se întâmplă așa ceva în România, este o premieră absolută în televiziune!”, spunea Mihai Gâdea.

Atunci, Antena 3 a mai anunțat că „prezentatorii, reporterii, operatorii, redactorii, editorii şi producătorii vor avea acces la programe speciale de training realizate atât la Bucureşti, cât şi în Statele Unite și Marea Britanie”. Contractul de afiliere semnat de Antena 3 și CNN încă în vigoare este valabil pentru o perioadă de trei ani cu posibilitatea de prelungire.

Dar relația Antenei 3 cu CNN era deja mai veche, postul fondat de Dan Voiculescu având până atunci statutul de stație partener CNN.

Pentru fiecare statut – afiliat sau partener – compania Antena 3 S.A. care deține postul TV plătea (și plătește) o sumă de bani către CNN (în genul francizei).

Din mai 2021, emisiune „News Hour with CNN”

În urmă cu mai bine de un an, Antena 3 a început în mod oficial o emisiune realizată împreună cu CNN. Ana-Maria Roman, Sabrina Preda şi Sergiu Cora sunt cei trei prezentatori ai jurnalului „News Hour with CNN”, difuzat de luni până vineri de la ora 18:00.

„«News Hour with CNN» este un program de știri interne și externe, prima emisiune din România în parteneriat cu CNN”, au anunțat oficialii postului din Pipera. „Pe lângă ştirile aduse de reporterii CNN, se vor mai adăuga subiecte din actualitatea internă, anchete şi reportaje, după cum spun cei de la Antena 3”, anunța paginademedia în mai 2021.

Există și Euronews

Antena 3 nu este singurul post de știri din România care își pune în denumire un brand internațional de știri. Asta pentru că din 25 mai emite Euronews România, o franciză a postului Euronews. Varianta românească este deținută de Universitatea Politehnică din București.

 
 

Urmărește-ne pe Google News