Din 300.000 de clienți cu credite active, asta înseamnă că există 6.000 de antreprenori care folosesc serviciile creditorului. Reprezentanții companiei spun că, în general, aceștia vin din zona de retail.
„Este vorba de magazinele mici de cartier, care au nevoie de bani pentru a face aprovizionarea, au nevoie de un flux de capital rapid”, au afirmat reprezentanții Provident România.
Pe de altă parte, Ana Maria Cazacu, economist principal, Direcţia de Stabilitate Financiară din Banca Naţională a României (BNR) declara, într-o conferință de specialitate că, faptul că startup-urile se finanţează fără ajutorul băncilor, ceea ce reprezintă un semnal de alarmă.
„Din analizele noastre, vedem că startup-urile se finanţează fără ajutorul băncilor, ceea ce reprezintă totuşi un semnal de alarmă. Problema mai delicată este că în sectorul IMM-urilor, instituţiile financiare autohtone sunt abia pe locul 3 în topul creditelor”, a declarat Cazacu.
Potrivit ei, BNR desfăşoară un sondaj adresat firmelor privind accesul la finanţare, în care întreabă aproape 10.500 de firme, dintre care 85% sunt IMM-uri, care este relaţia cu băncile.
„Majoritatea vede un proces birocratic anevoios cu băncile. Credem că o prioritate este creşterea gradului de conştientizare a publicului-ţintă, prin care să facilităm accesul la aceste produse”, a mai afirmat economistul BNR.