Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a intocmit anul acesta 47.000 de procese verbale de contraventie, in urma controalelor facute de inspectori la 75.000 de firme. Trei sferturi din nereguli au fost inregistrate la comerciantii de produse alimentare.
Rovana Plumb, secretar de stat la ANPC, a spus ieri ca negociaza cu regiile prestatoare de servicii – care se afla si ele pe primele locuri in reclamatiile primite de la cetateni – modificarea contractelor cu consumatorii pe anul 2002. „Am solicitat conducerii RomTelecom ca detalierea convorbirilor telefonice sa se elibereze gratuit atunci cand este solicitata, iar facturile sa fie platite de pensionari dupa data de primire a pensiilor. Am cerut furnizorului de energie electrica sa nu mai factureze abonamentul radio pe factura de energie, iar furnizorului de energie termica i-am cerut ca in contractul incheiat cu clientul sa fie precizata durata efectuarii reparatiilor si plata unor penalizari pentru neefectuarea acestora”, a spus Rovana Plumb.