Cuprins:
Vânzările de ventilatoare s-au triplat raportat la același interval, arată datele eMAG, cel mai mare retailer online din România, conform unui comunicat.
În medie, românii au plătit aproximativ 2.400 de lei pentru achiziționarea unui aparat de aer condiționat.
Majoritatea au ales unități de perete, dotate cu WiFi, cu 12.000 BTU, din clasa energetică A++. Cele mai căutate modele sunt cele pentru spații de apartament.
Temperaturile crescute din acest an au influențat semnificativ comportamentul de cumpărare, iar clienții au cumpărat mai din timp decât în alți ani aparate de aer condiționat și ventilatoare.
În luna iunie clienții au plasat cele mai multe comenzi, dublu față de anul trecut.
Unde se fac cele mai multe achiziții
Mai bine de o treime dintre comenzile de aer condiționat plasate pe eMag în prima jumătate a anului sunt din București și Ilfov, urmate de Timiș, Constanța, Iași și Dolj.
Clienții din Giurgiu au comandat de trei ori mai mult față de anul trecut, iar cei din județele Olt, Brașov sau Teleorman au comandat și ei de două ori mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, din județele Brașov și din Alba au fost plasate de cinci ori mai multe comenzi pentru ventilatoare.
Rabla la eMAG
Clienții care vor să predea un aparat electrocasnic vechi și să achiziționeze unul nou, pot accesa programul „Rabla Electrocasnice la eMAG” până pe 31 octombrie 2024.
Cei care aleg acest serviciu vor preda gratuit un aparat vechi, care va fi ridicat de un curier și reciclat. În schimb, vor primi un voucher în valoare de 150 de lei, pe care îl pot folosi pentru a achiziționa aproape orice produs vândut de eMAG sau de către partenerii din Marketplace, inclusiv produse resigilate.
Produsele eligibile în cadrul programului sunt: mașini de spălat și uscătoare de rufe, frigidere, combine și vitrine frigorifice, congelatoare, lăzi frigorifice, aragaze, cuptoare încorporabile, mașini de spălat vase, aparate de aer condiționat sau televizoare, în limita stocului disponibil.
Creșteri și la creme și umbrele
Pe lângă aparate de aer condiționat și ventilatoare au crescut și vânzările altor produse legate de caniculă, conform datelor Libertatea.
În prima jumătate a acestui an, comenzile la articole destinate protecției la plajă au crescut substanțial comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Clienții au plasat peste 160.000 de comenzi de loțiuni pentru protecție solară, în creștere cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cele mai cumpărate loțiuni pentru protecție solară sunt cele cu factor de protecție 50, cu o preferință pentru soluțiile invizibile, ultra fluide sau pe bază de apă.
Comenzile de umbrele de plajă aproape s-au dublat și ele.
Haine cu protecție UV
În același timp, comenzile la haine cu protecție la radiațiile ultraviolete au crescut cu 44% în perioada de referință.
În această categorie, cea mai mare creștere, de peste patru ori, a fost înregistrată la hainele cu protecție UV pentru femei, iar la hainele cu protecție UV pentru copii creșterea este de aproape 50%.
Și comenzile de pălării de soare au crescut cu aproape 60%.
Articole pentru drumeții
Clienții au plasat mai multe comenzi și la articole pentru drumeții, astfel că doar pentru corturi există o creștere de 27% față de aceeași perioadă a anului trecut.
La fel, comenzile la genți, lăzi și accesorii frigorifice aproape s-au dublat.
Creșteri substanțiale au înregistrat în primul semestru și comenzile de parasolare auto (90%) și protecții solare pentru geamuri și ferestre (84%).