Dispozitivul creat de o echipa de oameni de stiinta de la Advanced Telecommunications Research Institute din Tokio, Japonia, urmareste un individ cu ajutorul unei camere video si apoi elibereaza un jet de aer aromat in directia lui. Botezat “tunul cu aer”, inventia a venit ca o mana cereasca pentru departamentele de marketing: acestea pot sa-si distribuie produsele doar prin intermediul aromelor.
Spre exemplu, o companie care vinde parfumuri nu trebuie decat sa bombardeze un potential client cu mirosuri ale acestor produse. Acelasi lucru il poate face si o cafenea pentru promovarea unei cafele foarte scumpe. Iar daca mirosurile vor fi insotite si de imagini, spre exemplu reclamele proiectate in centrele comerciale, combinatia se poate dovedi imbatabila, afirma “New Scientist”. Tehnologia e atat de avansata incat poate functiona si in spatii deschise, aroma ajungand la “tinta” fara a se pierde in aer.
“Tunul” isi alege “victima” cu ajutorul unei camere de luat vederi care urmareste miscarea ochilor potentialului client. Un program care ruleaza pe un calculator analizeaza imaginile si controleaza un motor care pune in miscare dispozitivul. O data ce camera a fixat ochii unei persoane, elibereaza un jet de aer aromat catre nasul “victimei”.
Tim Jacob, un psiholog specializat in miros de la Universitatea Cardiff din Marea Britanie, a explicat ca deja se stie ca un miros foarte atractiv, cum ar fi cel de paine proaspata, ii face pe oameni sa plece mai greu dintr-un magazin. In centrele comerciale este posibila eliminarea in aer a unei singure arome, in timp ce dispozitivul ii poate “vraji” pe potentialii clienti cu mai multe tipuri de mirosuri. Spre exemplu, o persoana care trece aproape de o reclama la cafea va fi bombardata cu mirosul boabelor proaspat prajite, in timp ce o alta persoana, aflata la cativa metri, poate inspira aroma ultimei ape de toaleta provenita de la acelasi dispozitiv. Tim Jacob atrage atentia ca acest tip de reclama creeaza probleme de ordin moral: oamenii se pot simti manipulati prin miros. In plus, a mai afirmat psihologul, o persoana poate fi alergica la un anume miros, iar acest tip de reclama ar putea sa-i afecteze grav sanatatea.

 
 

Urmărește-ne pe Google News