458.370 de apeluri au avut legătură cu noul coronavirus. Acestea au fost înregistrate în perioada februarie-decembrie 2020.
Anul trecut, peste jumătate dintre apelurile înregistrate la 112 au reprezentat urgențe pentru care a fost necesară intervenția Ambulanței, ISU-SMURD, Poliției, Jandarmerie sau Salvamont. Conform STS, este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.
Apelurile de urgență au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse și un mic procent de apeluri injurioase.
Apelurile recepționate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către agențiile de intervenție, după cum urmează:
- Ambulanță – 53%;
- Poliție – 22,99%;
- ISU-SMURD – 19,32%;
- Jandarmerie – 4,1%;
- Alte agenții – 0,59%.
În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orei 0.00, iar cele mai puține în jurul orei 3.00.
În ziua de 2 noiembrie 2020, aceștia au preluat cel mai mare număr de apeluri: 33.843. Peste 63,71% dintre acestea au reprezentat urgențe (21.561 de apeluri).
Foto: Facebook / STS – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro