După cum se știe, Facebook urmărește comportamentul online al utilizatorilor și folosește aceste informații pentru ”targetarea” cu reclame. ”Utilizatorii trebuie să aibă libertatea de a alege”, spune Tim Cook, CEO al Apple.
Reprezentanții
rețelelor de socializare susțin că, prin oferirea posibilității
utilizatorilor de a nu fi urmăriți, companiile care își fac
reclamă pe Facebook au de suferit. Aceasta,
deoarece mesajele
lor nu ar mai ajunge la utilizotori,
care ar putea fi interesați
de bunurile și serviciile oferite.
Facebook i-ar fi informat deja pe clienții de business că Apple dorește să le afecteze afacerile.
Cum contraatacă Facebook
De
partea cealaltă, Tim
Cook le-a răspuns celor
de la Facebook
indirect,
într-o
postare pe Tweeter.
”Credem
că utilizatorii trebuie să aibă opțiunea de a alege dacă datele
lor pot sau nu să fie colectate și cum sunt folosite. Facebook
poate continua să urmărească utilizatorii prin aplicații și
site-uri la fel ca până acum, iar funcția de transparență în
urmărirea aplicațiilor din iOS necesită să de facă acest lucru
doar cu permisiunea voastră”, a scris acesta.
La
rândul său, Facebook a contraatacat anunțând că va susține Epic
Games în procesul împotriva celor de la Apple, care cere companiei
să deschidă platforma pentru a permite instalarea unor magazine de
aplicații alternative la App Store.