Cele două show-uri sunt disponibile gratuit pentru abonații serviciului muzical Apple Music, însă nu pot fi vizionate prin iTunes.
Producții proprii
Apple a angajat câțiva foști directori de producție din cadrul Sony Pictures pentru a-și crește conținutul video disponibil pe platformele sale, arăta Reuters în iunie, și a instituit un fond de dezvoltare de un miliard de dolari pentru producții video la Hollywood, scria în luna august Wall Street Journal.
Apple a făcut deja o achiziție în domeniu: a cumpărat drepturile pentru un serial SF realizat de către Ronald D. Moore, care a lucrat anterior la trei serii Star Trek și a re-ecranizat Battlestar Galactica, potrivit Variety.
De asemenea, Apple a dat undă verde reînvierii seriei ”Amazong Stories”, realizată de către Steven Spielberg și va realiza și o dramă care le are ca protagoniste pe Jennifer Aniston și Reese Witherspoon, scria tot Variety în noiembrie.
Spre comparație, Netflix a investit în acest an 6 miliarde de dolari și plănuiește creșterea sumei la 7 miliarde. De asemenea, Amazon a investit 4,5 miliarde de dolari în 2017, în vreme ce HBO a cheltuit 2 miliarde de dolari.
HBO este parte a concernului Time Warner, care este pe cale de a fi preluat de către operatorul telecom AT&T pentru 85 de miliarde de dolari. Autoritățile americane se opun tranzacției.
De asemenea, și Hulu realizează acum seriale proprii. La rândul său, Hulu este pe cale să intre în parohia Disney, care cumpără o parte din imperiul media al mogulului de presă Rupert Murdoch.
Noi indicii ascunse într-o aplicație
Un alt indiciu că Apple ar lucra la competitor pentru Netflix este faptul că Apple a lansat o nouă aplicație numită ”TV”, aceasta fiind disponibilă pentru iPhone, iPad și Apple. Aplicația ”TV” a Apple înlocuiește vechea aplicație Videos și are o particularitate interesantă: aceasta centralizează toate filmele și serialele disponibile în alte aplicații.
Astfel, dacă utilizatorul vrea să vadă un film pe Hulu sau Amazon Prime Video, tot ce trebuie să facă este să deschidă aplicația care le centralizează pe toate, nu să se plimbe între ele. Netflix nu se află între serviciile centralizate, însă.
De asemenea, noua aplicație permite Apple să colecteze date despre comportamentul consumatorilor, ce urmăresc, cât și în ce mod. Astfel de date sunt extrem de prețioase pentru companiile online.
Apple vinde deja filme prin iTunes
Apple are deja o colecție foarte mare de filme disponibile în iTunes, iar acestea pot fi vizionate chiar și în format 4K odată cu lansarea noului Apple TV.
Însă acestea pot fi doar cumpărate sau închiriate, neexistând un serviciu care să includă un abonament lunar.
Dar Apple a făcut deja acest pas în alt caz: Apple a revoluționat domeniul muzical odată cu lansarea iPod în 2001, când utilizatorii puteau cumpăra muzică prin iTunes.
Precedentul Apple Music
În 2014, însă, Apple a achiziționat producătorul de căști de lux Beats Electronics pentru 3,2 miliarde de dolari. Gigantul american a folosit relațiile companiei pentru a lansa un serviciu propriu de streaming de muzică, Apple Music, care rivalizează direct cu Spotify.
Iar rezultatele deja se văd: Apple Music are 27 de milioane de abonați, iar segmentul de servicii online al Apple înregistrează o creștere puternică și a ajuns al doilea generator de venituri pentru companie, după iPhone, dar înaintea Mac-urilor sau a tabletelor iPad.
Astfel că nu este prea îndepărtată presupunerea că Apple ar putea face același lucru și cu filmele.
Pentru a rivaliza, însă, cu adevărat cu adevărat cu Netflix este nevoie ca Apple să facă disponibil viitorul serviciu și pe alte sisteme de operare sau pe platformele de televizoare inteligente. Și aici avem precedente: Apple Music este disponibil pe Android, iar iTunes pe calculatoarele cu Windows.
Potrivit VentureBeat, Apple ar putea prezenta noul serviciu Apple Video/Apple Movies la începutul anului viitor.