În ultimii ani, divizia auto a Apple a explorat două căi simultane: crearea unui model cu capacități limitate de auto-conducere, axat pe direcție și accelerare, asemănător cu multe mașini actuale, sau o versiune cu abilități complete de auto-conducere, care nu necesită intervenție umană.
Sub eforturile noului șef al diviziei auto, Kevin Lynch, care este și directorul de software Apple Watch, inginerii companiei se concentrează acum pe a doua opțiune. Lynch face presiuni pentru o mașină cu un sistem complet de conducere autonomă încă de la prima versiune, au precizat sursele Bloomberg, care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Acţiunile Apple au urcat cu 2,4%, atingând un nou nivel record, după ce Bloomberg a publicat știrea. Un purtător de cuvânt al companiei din Cupertino, California, a refuzat să comenteze informațiile.
Chipsetul, una dintre cele mai importante piese ale viitorului automobil Apple, a fost dezvoltat intern și este aproape finalizat. Acesta se apropie de faza de testare în care acesta va fi folosit în mediul real, pentru a se vedea exact cum se descurcă.
Siguranța este o altă piesă majoră a puzzle-ului. Apple caută să construiască un automobil mai sigur decât cele dezvoltate de companiile auto Tesla şi Waymo, pentru a evita defecțiunile sistemului de conducere.
Maşina ideală a Apple nu va avea volan şi pedale, designul de interior fiind adecvat conducerii fără mâini, au precizat sursele Bloomberg.
Potrivit Reuters, eforturile companiei în domeniul conducerii autonome, cunoscute sub numele de „Proiectul Titan”, au debutat în 2014, când Apple a început să proiecteze de la zero propriul său vehicul.
„Este o chestiune de când, nu dacă”, a afirmat analistul Dan Ives de la Wedbush, adăugând că șansele ca Apple să-și dezvăluie propria mașină autonomă până în 2025 sunt de 60% până la 65%.
În decembrie, Reuters relata că Apple își propunea să producă în 2024 un vehicul de pasageri echipat cu propria sa baterie inovativă.