Asemenea rivalilor săi de pe piață, Apple a fost lovită de pandemia globală, fiind nevoită să închidă mii de magazine în întreaga lume și să își reorganizeze activitățile.
Dar compania americană încearcă să își folosească mărimea și rezervele financiare pentru a continua să vândă produse, inclusiv în timpul epidemiei, când alte firme suferă. Unele din produsele anunțate miercuri vor fi disponibile pentru livrare chiar de săptămâna viitoare.
Experții spun că acestea au fost probabil mai puțin afectate de criză, în condițiile în care atât designul cât și primele stadii ale producției au avut loc în perioada de dinainte de izbucnirea epidemiei. Ce se va întâmpla cu viitoarele produse rămâne de văzut.
De la problemele din China, la cele din SUA
Pe 13 martie, Apple a anunțat că își închide magazinele din întreaga lume, chiar în momentul în care a început să le redeschidă pe cele din China. Experții citați de Washington Post spun că aproximativ 8% din vânzările Apple erau făcute în magazinele fizice și se așteaptă ca veniturile trimestriale să scadă în acest context cu 1-2%.
Între timp, Apple a grăbit livrările. Clienții din SUA pot primi acum un iPhone 11, spre exemplu, în doar două zile, de la aproximativ șapte, cât trebuiau să aștepte înainte.
Procesul de producție al Apple a fost serios afectat de epidemie. Mai întâi, la începutul anului, fabricile din China și-au încetinit fluxul, pe măsură ce coronavirusul se extindea în această țară.
După ce epidemia a încetinit în China, fabricile au reînceput producția. Dar virusul lovește acum Vestul, așa că angajații din SUA lucrează în special de acasă, ceea ce face ca procesul de dezvoltare să fie mai greoi.
Cum arată noul iPad Pro 2020
Noile lansări ale Apple includ un MacBook Air îmbunătățit, al cărui preț pornește în SUA de la 999 de dolari. Compania a scos pe piață și o variantă îmbunătățită Mac mini, care costă de la 799 de dolari.
Cel mai important produs lansat miercuri este însă noul iPad Pro, al cărui preț pornește de la 799 de dolari în SUA. Există două versiuni ale tabletei, cea cu ecran 11 inch și cea cu ecran de 12,9 inch (946 de dolari). Fiecare model are o capacitate de stocare de 128GB / 256GB / 512GB /1TB.
Apple susține că mulțumită noului chipset A12Z Bionic, tableta este acum mai puternică decât majoritatea laptopurilor Windows.
Cel mai dezbătut feature al noului iPAD 2020 este camera LIDAR de pe spate, care are două utilizări: crearea unui efect de profunzime în fotografii și aplicațiile de realitate augmentată.
Apple a mai lansat o tastatură pentru iPad, Magic Keyboard, care are track pad sau un mouse Bluetooth, ceea ce îi va permite utilizatorului să folosească tableta fără să îi atingă ecranul.
Tastatura costă și ea 299 dolari – pentru versiunea de 11 inch – sau 349 dolari – pentru cea de 12,9 inch.