Noul iPad are tot 9,7 în privința ecranului și va costa 299 de dolari pentru elevi și studenți. Pentru toți ceilalți cumpărători, prețul va fi de 329 de dolari, la fel ca modelul anterior, conform Reuters.
Presa a scris că tableta ar urma să fie lansată la 259 de dolari bucata, dar Apple a preferat să rămână la marje mai mari de profit.
Stylus-ul este opțional și costă 89 de dolari pentru studenți sau 99 de dolari pentru consumatorii clasici.
Tableta vine cu procesor A10 Fusion, similar cu cel de pe iPhone 7, adică generația anterioară a smartphone-ului.
Dacă mai adaugi și o eventuală tastatură, atunci noul iPad ajunge la 450 de dolari, mult peste alternativele oferite de Google sau Microsoft.
Spre exemplu, Dell oferă un chromebook la 189 de dolari, iar Lenovo a lansat un laptop cu Windows la același preț.
O nouă suită iWork
Apple a prezentat și o nouă versiune a iWork, suita sa de programe care concurează cu Microsoft Office. Aceasta este optimizată pentru scrierea de notițe cu ajutorul Apple Pencil, conform The Verge.
De asemenea, Apple a anunțat că va acorda 200 GB gratuiți pentru stocare online studenților, în condițiile în care până acum pe iCloud erau disponibili gratuit doar 5 GB.
Bătaia pe sectorul educațional
Apple are doar o cotă de 17% în domeniul educațional, pe când Microsoft are 22%, iar Google a ajuns la 60% datorită chromebook-urilor ieftine și ușor de întreținut.
Vânzările iPad au scăzut constant în ultimii ani. Veniturile generate de vânzarea de tablete iPad au fost doar 8,3% din totalul încasărilor de 229,2 miliarde de dolari ale Apple. Spre comparație, iPhone-ul a generat 62% din vânzări.
Sectorul educațional este important pentru companii nu numai din prisma veniturilor: cu cât copiii sunt obișnuiți să utilizeze de mici gadgeturile lor, cu atât este mai probabil ca acestea să achiziționeze dispozitive produse de către companiile în cauză atunci când vor deveni maturi.