Un angajat al producătorului chinez Luxshare – care are contract pentru asamblarea Vision Pro – a dezvăluit că gigantul tehnologic a informat compania că este posibil ca fabricarea produsului să se „oprească” până la sfârșitul lunii noiembrie.
Luxshare, potrivit acestei surse, a redus deja la jumătate producția: a asamblat aproximativ o mie de unități Vision Pro pe zi, în scădere de la un maxim de două mii de unități pe zi.
Tim Cook: „Nu sunt un produs de masă”
Cu toate acestea, directorul general al Apple, Tim Cook, a spus că ochelarii de realitate virtuală de 3.500 de dolari pur și simplu „nu sunt un produs de piață de masă”.
„Oamenii care vor să aibă tehnologia de mâine astăzi – pentru ei este. Din fericire, există suficienți oameni care se află în această tabără încât este interesant”, a spus el.
Facebook vinde milioane de căști Quest
Analiștii de la Counterpoint Research estimează că Apple a vândut doar aproximativ 370.000 de căști Vision Pro în primele trei trimestre ale anului 2024, cifre eclipsate de milioanele de căști Quest mai ieftine vândute de rivalul său Meta.
Și cu sezonul sărbătorilor care se apropie cu pași repezi, analiștii lor nu văd niciun semn de îmbunătățire, prezicând că în acest an vor mai fi vândute doar aproximativ 50.000 de Vision Pro.
În schimb, Meta, compania-mamă a Facebook, a vândut aproximativ șase milioane de căști Quest 2 și aproximativ trei milioane de căști Quest 3 de ultimă generație în primele trei trimestre de la introducerea lor, potrivit Counterpoint.
Quest 3 de la Meta costă 500 de dolari, mult mai puțin decât Vision Pro.
Crește ecosistemul
Cook a declarat, de asemenea, că folosește futuristul Vision Pro în fiecare zi și a descris lansarea dispozitivului ca fiind un succes prin simpla lansare pe piață a unui prim produs cu care dezvoltatorii de software și creatorii de aplicații pot lucra acum pentru a crea noi produse.
„Cred că astăzi este, fără îndoială, un succes din punctul de vedere al construirii ecosistemului”, a declarat Cook.
„Cu timpul, totul se îmbunătățește”, a adăugat el. „Nu se întâmplă peste noapte”, a menționat Cook, comparând lansarea lentă a Vision Pro cu primele zile ale iPodului, iPhone-ului și Airpods.
Dar din planurile revizuite ale companiei pentru un al doilea model Vision Pro reiese clar că a existat o dezamăgire cu privire la vânzările scăzute ale acestei noi căști revoluționare – o consolă de „calcul spațial” menită să înlocuiască desktopurile și laptopurile.
Vine un model mai ieftin
Această retragere a fost raportată pentru prima dată în luna iunie a acestui an de The Information, care a aflat că Apple a pivotat către un produs de ochelari Vision mai accesibil, cu mai puține caracteristici, sperând să lanseze acest model de buget cândva înainte de sfârșitul anului 2025.
Dezvoltarea unei adevărate versiuni de a doua generație a setului de căști superioare, intitulat provizoriu Vision Pro 2, a fost suspendată, a raportat site-ul de știri.
În altă parte în lanțul de aprovizionare al Apple pentru Vision Pro, unii angajați ai fabricii au raportat că fabricarea componentelor interne ale dispozitivului a fost deja oprită în luna mai.
Surse anonime de la trei furnizori care lucrează în cadrul lanțului Apple au construit în prezent suficiente piese pentru a produce între 500.000 și 600.000 de căști Vision Pro.
Înjumătățirea producției
Apple a comunicat anterior unuia dintre furnizorii săi să anticipeze o producție de componente necesare pentru aproximativ 8 milioane de Vision Pro pe întreaga durată de viață a dispozitivelor, potrivit The Information.
Cu toate acestea, gigantul tehnologic din Cupertino pare să fi revizuit în jos această așteptare, spunând cel puțin unui furnizor să se aștepte să lucreze la construirea componentelor pentru doar 4 milioane de unități pe întreaga durată de viață a Vision Pro mai ieftin, cu numele de cod N109.
Eșecuri anterioare
Nu este primul produs lansat de Apple în ultimii ani care e un eșec din punctul de vedere al vânzărilor. Apple a scos din producție și boxa inteligentă HomePod în anul 2021, după patru ani, continuând producția HomePod Mini, mai ieftine, conform TechCrunch.
De asemenea, în anii ’90 a lansat Newton – un PDA care era un proto-smartphone, dar și consola de jocuri Pippin. Aceasta din urmă a fost lansată în 1995 și scoasă din producție în 1997, în vreme ce Newton a fost lansat în 1993 și eliminat în 1998.
Comparație cu primul Macintosh
O postare de pe forumul VisionPro de pe Reddit compară căștile de realitate virtuală Vision Pro cu primul computer desktop Apple, Macintosh 128K. Mai exact, acesta din urmă a costat aproximativ 7.300 de dolari în banii de azi, atunci când a fost lansat pe 24 ianuarie 1984.
„Am aceleași sentimente cu Vision Pro pe care le-am avut cu acel prim Mac mic și limitat”.
DailyMail a contactat Apple pentru comentarii, dar compania americană nu a răspuns.