Deja oficialii din Chicago și Philadelphia au anunțat că vor depune oferte pentru a găzdui al doilea sediu.
Apple vs Amazon
Rivala Amazon a declanșat o adevărată isterie printre orașele americane la finele anului trecut când a anunțat că demarează căutările pentru al doilea sediu.
Pe lângă sediul din Cupertino, Apple mai deține în SUA un campus în Austin, Texas, în vreme ce în orășelul Elk Grove din California gigantul american are câteva mii de tehnicieni care repară iPhone-uri și agenți de relații cu clienții.
Apple a mai anunțat că își majorează fondul destinat furnizorilor de componente de la un miliard de dolari la cinci miliarde de dolari. Acesta a fost accesat până acum de către Corning, producătorul sticlei Gorilla Glass de pe smartphone-uri, și de Finisar Corp.
Tim Cook, șeful Apple, a declarat într-un interviu pentru ABC News că o parte din măsuri vin ca urmare a reducerilor de taxe votate de Congres, iar alte măsuri le-ar fi luat oricum.
Producția iPhone nu se mută în SUA
Donald Trump, președintele SUA, s-a lăutat pe Twitter că anunțurile Apple vin ca urmare a măsurilor sale fiscale. Anul trecut Trump i-a cerut lui Cook să mute producția iPhone în SUA, dar acest lucru nu s-a întâmplat, iar probabilitatea este foarte mică, deoarece marii furnizori ai Apple sunt în Asia. Așa este cazul Samsung – care furnizează memorii, LG – care produce ecrane pentru Apple sau a TSMC – care realizează procesoarele Apple. Tot în Asia se regăsesc și companiile Foxconn, Wistron și Pegatron, care asamblează dispozitivele Apple.
În acest moment, doar Mac Pro – unul dintre cele mai scumpe produse Apple – este realizat în SUA.
Problema taxării în Uniunea Europeană
Aducerea veniturilor în SUA rezolvă parțial și problema taxării din Uniunea Europeană, unde Apple a fost amendată cu 13 miliarde de euro pentru avantaje fiscale ilegale în Irlanda.
Uniunea Europeană vrea să taxeze profiturile unde acestea sunt obținute. Astfel, profitul obținut de Apple în statele UE ar trebui taxat în aceste state, nu în SUA, chiar dacă Apple este companie americană.
Pariul pe servicii online
Pe de altă parte, Apple pariază masiv pe serviciile online. Acestea au depășit vânzările de Mac-uri și de tablete iPad și sunt acum a doua sursă de venituri pentru Apple după vânzările de iPhone.
Apple vrea să își dezvolte și mai mult acest segment. A lansat serviciul Apple Music și acum încearcă să își lanseze un serviciu de filme care să concureze Netflix.
De altfel, analiștii estimau inclusiv că Apple ar putea prelua Netflix după ce-și repatriază banii din străinătate.
Apple și-a construit și centre de date în Carolina de Nord, Oregon, Nevada și Arizona și a anunțat un nou proiect în Iowa.
Acestea susțin ecosistemul de aplicații, muzică și cărți din iOS, iTunes și iBooks.
Siri și inteligența artificială
De asemenea, Apple pariază și pe inteligența artificială. Compania este pe cale să pună în vânzare boxa inteligentă HomePod. Aceasta este dotată cu asistentul virtual Siri și ar trebui să fie centrul casei inteligente în viziunea Apple.
Numai că Amazon are deja o cotă de piață foarte mare aici, dominând sectorul cu două treimi din total. Iar Google vine tare din urmă, având circa un sfert de piață. Recent, Google și Amazon au lansat boxe inteligente foarte ieftine, acestea fiind la promoție în jur de 29 de dolari.
Mai mult, la CES 2018 foarte multe companii au anunțat dispozitive care vin integrate cu Amazon Alexa și Google Assistant. Astfel, Apple este deja mult în urma celor doi competitori.