În schimb, acțiunile companiei au scăzut cu 7% pe bursă, după ce gigantul a avertizat că observă o scădere în vânzările de pe anumite piețe în curs de dezvoltare, precum Rusia, Brazilia, India sau Turcia. Astfel, compania a scăzut sub pragul de un trilion de dolari pe care îl atinsese mai devreme în acest an.

Apple nu este singura companie de tehnologie ale cărei acțiuni scad masiv, același lucru întâmplându-se zilele trecute și cu Amazon și Google, astfel că acum Microsoft le-a depășit și este a doua companie din lume după capitalizare.

De asemenea, Apple a anunțat că nu va mai furniza începând din trimestrul următor vânzările pe fiecare produs, fiind vorba aici atât de către numărul de unități pentru iPhone, iPad și linia de calculatoare Mac.

De obicei, companiile încep să nu mai raporteze numărul de unități vândute atunci când începe declinul. Oficial, Apple a anunțat că numerele în sine nu reflectă performanța companiei.

iPhone-uri mai puține, dar mai scumpe

Apple a vândut 46,9 milioane de iPhone-uri în ultimul trimestru, sub așteptările de 47,5 milioane de unități ale analiștilor FactSet. În schimb, Apple a vândut iPhone-uri mai scumpe: prețul mediu a fost de 793 de dolari, față de estimările de 750 de dolari ale FactSet, citate de Reuters.

iPhone reprezintă marea majoritate a veniturilor Apple, cu o pondere de peste 60%. În total, Apple a avut venituri de 37,185 miliarde de dolari din vânzarea de iPhone-uri, conform documentelor prezentate.

Divizia de servicii a Apple este acum al doilea generator de bani, aceasta atingând 10 miliarde de dolari. Spre comparație, Facebook a făcut trimestrul trecut 13 miliarde de dolari ca venituri. Divizia de servicii include atât Apple Music, cât și iCloud, iTunes și vânzarea de aplicații din App Store.

Gigantul american urmează să lanseze anul viitor și un serviciu de filme online care să concureze cu Netflix.

Apple include și boxele inteligente HomePod în această categorie, dar vânzările acestora nu au fost sclipitoare.

Mac-urile produs mai mulți bani decât iPad

Linia de laptopuri și desktopuri Mac a generat 7,4 miliarde de dolari, iar compania a vândut 5,299 milioane de unități.

Apple a lansat recent noi laptopuri MacBook Air și o nouă generație a tabletelor iPad Pro.

De altfel, linia iPad, care grupează atât iPad Pro, cât și iPad simplu și iPad Mini, acontează 4,089 miliarde de dolari. Apple a vândut în total 9,699 milioane de bucăți.

Apple Watch face senzație

În fine, categoria ”alte produse” a depășit acum vânzările de iPad și a generat 4,234 miliarde de dolari. Apple contorizează aici în special vânzările de ceasuri Apple Watch, cât și dispozitivele Apple TV, playerele muzicale iPod, căștile Beats și accesoriile pentru produsele sale.

Urmărește-ne pe Google News