Și românii vor să știe: de unde vin alimentele pe care le consumă?

Ţara de origine a alimentelor este o indicaţie considerată importantă şi de consumatorii din România atunci când cumpără un aliment. Nu este greu să ne amintim haosul creat în perioadele „bolii vacii nebune”, a „gripei aviare” sau a „gripei porcine” când consumatorii au preferat să nu mai cumpere carne sau produse procesate din carne pentru că nu aveau certitudinea originii alimentelor existente pe piaţă.
În 2013, Uniunea Europeană va decide asupra regulilor cruciale în etichetarea originii produselor. Studiul amintit arată în mod clar că această informaţie cântăreşte foarte mult atunci când consumatorii cumpără alimente. Etichetarea originii pe înţelesul tuturor şi uşor de găsit va trebui să fie criteriul esenţial urmărit de legiuitor.

Dispare sosul de roșii chinezesc cu steagul italian pe etichetă?

Producătorii depun mari eforturi pentru a face consumatorii să creadă că alimentele produse de ei au un caracter special, conferit de regiunea de provenienţă. Brânza feta germană promovată cu fonturi greceşti, sosul de roşii chinezesc având pe etichetă steagul Italian sunt trucuri ieftine de marketing, menite să inducă în eroare. Aceste practici necinstite sunt inacceptabile şi ar trebui oprite, spun oficialii europeni.

Actualele reguli privind etichetarea originii alimentelor sunt inadecvate. Toate produsele neprocesate, carnea, laptele, alimentele cu un singur ingredient alimentar ar trebui obligatoriu să conţină indicaţia ţării de provenienţă. A indica doar dacă alimentele sunt de provenienţă EU sau non – EU nu este o opţiune acceptabilă pentru consumatori.
 
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News