Considerat de unii un esec organizatoric si ridicat in slavi de altii, circuitul Bucharest Challenge 2007 a transformat Capitala, pentru 3 zile, in centrul lumii, pentru iubitorii curselor de masini. Au fost femei frumoase, au fost masini de vis, a fost un caine pe pista si nu mai putin de 62 de accidente. ‘A fost frumos!. Cel putin asa ne-a spus Radu Grigorescu, organizatorul competitiei.
Radu Grigorescu are 56 de ani si lucreaza in domeniul organizarii curselor de masini de 20 de ani. Echipa pe care o coordoneaza se ocupa de toate circuitele FIA GT din Europa si de cel de Formula 1 de la SPA Francorchamps din Belgia. Despre circuitul romanesc spune ca a avut cel mai bun start posibil: ‘Au fost probleme de organizare, dar, pentru o prima editie, totul a fost fantastic. Eu sunt un perfectionist si de aceea va pot spune ca a iesit nesperat de bine.
In cele trei zile ale circuitului urban din Bucuresti, aproape 200 de masini si piloti din 45 de tari au luat startul in sapte curse din patru competitii diferite, au avut loc 62 de accidente, doar doua considerate mai grave – ambele in cursele de Formula 3.
In tribune, 50.000 de oameni
Competitia a fost urmarita de zeci de milioane de telespectatori din 70 de tari si de peste 50.000 de oameni, chiar din tribune. Bucharest Challenge 2007 nu a insemnat doar masini si curse, ci a fost o adevarata parada de femei frumoase si de vip-uri. Ploaia a organizat si ea un spectacol pe circuit: acela al accidentelor.
62 de accidente!
Dificultatea circuitului din jurul Palatului Parlamentului, pista adeseori uda si viteza au facut ca, in cele 3 zile de curse, sa aiba loc nu mai putin de 62 de accidente, cele mai grave fiind in timpul antrenamentelor sau curselor de Formula 3. Fiul fostului campion de Formula 1, Nigel Mansell, Leo, a avut nevoie de spitalizare. Zeci de masini au fost avariate, costul total al distrugerilor depasind 5 milioane de dolari.
Cele mai frumoase masini
Maserati MC 12 a fost supermasina care a dominat cursele de FIA GT, obtinand locurile I si III. Pe langa performante, i-a fost recunoscut si look-ul spectaculos
Ferrari 430 GT2 a fost bolidul care i-a impresionat cel mai mult pe spectatorii Bucharest Challenge 2007. A fost pozata de fani, de mii de ori
Lamborghini Murcielago a facut cel mai mare zgomot dintre toate participantele din cursa. Viteza maxima pe care a atins-o: 240 km/h
Faza competitiei
Un caine a reusit sa-i incurce pe concurentii de la FIA GT3, spre amuzamentul tribunelor
El e cel mai tare sofer de Logan
Nemtii de la ADAC, varianta germana a ACR-ului, au fost prezenti la concursul Bucharest Challenge cu 20 de Dacii Logan pentru cupa ce poarta numele masinii noastre nationale. Pilotul roman Constantin Raileanu (22 de ani) a fost invitat sa concureze si chiar daca s-a suit pentru prima data la volanul unui Logan, le-a dat nemtilor clasa, castigand primul loc.
Pilotul de curse Constantin Raileanu, 22 de ani, e singurul roman care a castigat un loc I la competitia Bucharest Challenge in acest week-end, in Capitala. ‘Duminica, am vazut ca circuitul e ud din cauza ploii si am stiut ca voi lua locul I. Am fost in elementul meu si chiar daca am fost pentru prima data la volanul unui Logan, am simtit foarte bine masina si m-am detasat clar de restul concurentilor. Cand eram pe podium si am auzit imnul Romaniei, nu imi venea sa cred, a fost un sentiment fantastic, ne-a declarat Constantin. Raileanu a fost invitat de oamenii de la ADAC, varianta germana a ACR-ului romanesc, sa concureze la Cupa Dacia Logan, chiar daca el este pilot in cadrul Formulei Ford, din Franta, practic ultimul pas catre Formula 1. Si-a inceput cariera la 7 ani in competitiile de karting, iesind de 5 ori campion national. ‘De la cateva sute de kilometri la ora la 160, cat am prins cu Loganul, nu a fost o trecere grea. Masina are tinuta buna de drum si se incadreaza perfect pentru genul de competitie gandita de nemti, a spus pilotul. Cupa Dacia Logan a fost ‘elaborata in 2003 de catre Peter Rumpfkeil ca o competitie destinata pilotilor talentati, dar cu venituri modeste. Se folosesc masini de serie cu motor de 1,6 l si 95 de cai putere, cu ranforsari si modificari. l C. Pacearca
In cateva zile se „sterg” toate urmele circuitului
Inca de duminica seara, imediat dupa incheierea curselor, au inceput lucrarile de demontare a tribunelor si a parapetilor aflati de-a lungul circuitului de la Palatul Parlamentului.
Echipele participante si-au strans primele masinile, incarcand in tir-uri, imediat dupa ultima cursa, zecile de caroserii, piese si anvelope ‘de schimb si au plecat chiar duminica seara. S-au grabit pentru ca, peste o luna, la Monza, in Italia, vor face din nou spectacol.
In urma lor au ramas de demontat corturile, tribunele, parapetii si cauciucurile de protectie, asa ca zeci de oameni trebaluiau ieri, la orele pranzului, la demontarea acestora. Strangeau prelatele, desfaceau pasarelele, generatoarele electrice si cablurile lor.
Au fost 8.000 de anvelope-paravan
Toate erau carate, ca intr-un joc perfect calculat, cu macarale si motostivuitoare, catre containere sau locuri speciale de depozitare. Au lucrat continuu, ca doar aveau de incarcat nu mai putin de 70 de TiR-uri cu cele peste 8.000 de anvelope folosite pentru protectie si cu miile de parapeti din beton sau cele 1.400 de tone de tribune.
De astazi, in zona se va relua partial circulatia, iar pana la sfarsitul saptamanii totul va reintra in normal, de parca nici n-ar fi fost. Abia asteptam sa testam soseaua fara gropi!