„Considerăm că trotuarul de pe Șos. Fabrica de Glucoză nu satisface criteriile legale și nevoile minime de siguranță, accesibilitate și confort pentru toate categoriile de pietoni și pentru bicicliști, după cum sunt stipulate în Normativul 51”, spune asociația într-un punct de vedere transmis Primăriei Capitalei, Brigăzii Rutiere, Inspectoratului de Stat în Construcții și Agenției Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități.
Ce a sesizat Asociația Metrou Ușor:
– trotuarul are mai puțin de 90 de centimetri lățime, lățimea minimă pe care o prevede legea
– pe mare parte din traseu, accesul pietonilor pe trotuar e blocat de alveole pentru copaci, stâlpi de iluminat și dulapuri tehnice
– în unele zone, de exemplu la intersecția cu strafa Intrarea Chefalului, trotuarul are mai puțin de 30 de centimetri lățime
Acest lucru obligă pietonii să circule pe carosabil, în curbă. Inclusiv persoanele cu dizabilități, aflate în scaun rulant.
– din cauza acestor deficiențe ale trotuarului, pietonii sunt constrânși să meargă pe pista pentru biciclete, fapt ce îi pune în pericol atât pe pietoni, cât și pe bicicliști
Astfel, este încălcat dreptul la liberă circulație în siguranță a pietonilor şi persoanelor imobilizate în scaun rulant.
Ce propune Asociația Metrou Ușor:
– renunțarea la separatoarele din beton de pe axa mediană a șoselei: sunt inadecvate unei artere și încurajează circulația cu viteză și sunt „o risipă a spațiului urban – spațiu ce poate fi redat pietonilor şi bicicliştilor”
– reducerea lățimii benzilor de circulație de la 3,5 metri la 3 metri, pentru că viteza maximă cu care ar urma să se circule pe șosea este de 60 km/h. Lățimea de 3,5 m corespunde categoriei de drumuri cu viteze proiectate de peste 100 km/h
– mutarea pistelor de biciclete de pe trotuar pe carosabil și separarea lor prin bordură de benzile auto
– lărgirea trotuarului actual, utilizând spațiul obținut prin mutarea pistelor de biciclete pe carosabil.
Lucrările de supralărgire a străzii Fabrica de Glucoză au costat Primăria Capitalei 173 de milioane lei, cu tot cu exproprieri, și ar fi trebuit să fie finalizate încă de anul trecut.
Primarul Capitalei Gabriela Firea a anunțat cu fast finalizarea lucrărilor pe 25 iunie, într-un autobuz, din mijlocul a aproape 10 persoane care stăteau aproape de ea, printre care viceprimarul Aurelian Bădulescu și consilieri ai primăriei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro