Este cea mai sofisticată gamă
Dotările şi modul de distribuţie a spaţiului, specific Renaulturilor, fac din primul monovolum de la Dacia cel mai sofisticat model al gamei: limitator electronic al vitezei, ecran cu comenzi tactile pentru consola multimedia (conexiune cu telefonul prin Bluetooth sau conexiune USB pentru filme şi muzică, ori pentru sistemul de navigaţie GPS), sistem ESP şi ABS sau sistem de încălzire a scaunelor faţă. Lodgy e disponibil în două variante: cu 5 sau cu 7 scaune.
În cazul modelului cu 5 scaune, volumul portbagajului este de 207 litri. Cele două scaune din spate pot fi pliate, iar portbagajul atinge un volum identic cu cel al modelului de 5 locuri, adică 827 de litri, cu 300 de litri mai mult decât un Logan. Dacă toate locurile din spate sunt pliate, Lodgy devine o veritabilă dubiţă cu un spaţiu de depozitare de 2.617 litri. Preţul de pornire e de 9.500 de euro, cel mai scump model ajungând la 14.700 de euro.
- Bord – O noutate absolută în gama Dacia sunt scaunele încălzite pentru locurile din faţă, disponibile opţional pe nivelul de echipare Laureate
- Consolă – Noua Dacie are montat pe consola centrală un ecran tactil multifuncţional de 18 centimetri. Atingând ecranul, poate fi controlată conexiunea cu telefonul prin Bluetooth sau conexiunea USB pentru filme şi muzică, ori sistemul de navigaţie GPS cu ghidaj în limba română
- Locuri – Lodgy e disponibilă în două variante: cu 5 sau cu 7 locuri. Indiferent de opţiune, toate banchetele din spate pot fi rabatate şi astfel se obţine un spaţiu de 2.617 litri
- Portbagaj – Volumul portbagajului poate varia în funcţie de numărul scaunelor. O Dacia Lodgy cu 5 locuri, precum cea din imagine, are un volum al portbagajului mai mare decât al unui Logan (n.r. – 510 litri), mai exact 827 de litri
De azi, ajunge la dealeri
De astăzi până duminică, Lodgy va fi disponibilă în toată reţeaua dealerilor, aşa că maşina poate fi analizată în detaliu de cei care îşi doresc modelul. Se va organiza şi un concurs, iar, la final, un norocos va pleca la volanul noului autoturism.
Lansată fără testele de siguranţă Euro NCAP
Noua maşină de la Dacia se adresează familiilor cu copii, având în vedere faptul că are până la 7 locuri şi că e foarte spaţioasă, şi de aceea siguranţa ar trebui să fie cel mai important criteriu atunci când achiziţionezi un automobil. Francezii spun că Lodgy este o maşină 100% sigură. Totuşi, autoturismul nu a fost dus de Dacia la testele de siguranţă Euro NCAP înainte de a fi lansat pe piaţă. La testele Euro NCAP maşinile româneşti nu au obţinut niciodată punctajul maxim până acum. Celelalte modele Dacia au obţinut 3 din cele 5 stele maximum posibile Euro NCAP.
Preţul porneşte de la 9.500 de euro
Gama cuprinde trei niveluri de echipare – Acces, Ambiance şi Laureate – şi patru motorizări: două propulsoare pe benzină, printre care noul motor TCe de 1,2 litri şi 115 CP, şi două motoare diesel de 90 CP şi de 110 CP. Preţul începe de la 9.500 de euro, cu TVA inclus.
Acces 1.6 85 CP 5 locuri | 9.500 euro |
Ambiance 1.6 85 CP 5 locuri | 10.500 euro |
Ambiance 1.5 dCi 90 CP 5 locuri | 12.600 euro |
Laureate 1.6 85 CP 5 locuri | 11.500 euro |
Laureate 1.2 TCe 115 CP 5 locuri | 13.100 euro |
Laureate 1.5 dCi 90 CP 5 locuri | 13.600 euro |
Laureate 1.5 dCi 110 CP 5 locuri | 14.200 euro |
Ambiance 1.6 85 CP 7 locuri | 11.000 euro |
Ambiance 1.5 dCi 90 CP 7 locuri | 13.100 euro |
Laureate 1.6 85 CP 7 locuri | 12.000 euro |
Laureate 1.2 TCe 115 CP 7 locuri | 13.600 euro |
Laureate 1.5 dCi 90 CP 7 locuri | 14.100 euro |
Laureate 1.5 dCi 110 CP 7 locuri | 14.700 euro |
Dacia, dorită de politicienii din fruntea ţării
Ceauşescu ar fi luat primul exemplar
Încă de la “naştere”, Dacia, maşina naţională a României, a fost promovată de preşedintele statului, pe atunci Nicolae Ceauşescu. Se spune că primul autoturism Dacia fabricat, modelul 1100, i-a fost dat fostului dictator, într-o “vizită de lucru a conducătorilor de partid şi de stat” la uzina de la Piteşti, pe 20 august 1968.
Băsescu a ieşit cu Dusterul pe poartă
Actualul preşedinte, Traian Băsescu, s-a arătat de nenumărate ori un admirator şi un susţinător al Daciei. De altfel, cheile primului autoturism al modelului Duster, celebrul SUV roşu, i-au fost înmânate lui Băsescu, care a ieşit singur pe poarta fabricii de la Mioveni, la volanul maşinii. Pe de altă parte, presa l-a surprins de mai multe ori pe Traian Băsescu la “bordul” unei alte Dacii, celebră şi aceasta – Loganul gri de la Cotroceni.
Ponta vrea primul model electric
Premierul Victor Ponta a declarat recent, la Mioveni, că va fi prima persoană care va conduce viitorul model electric ce va fi produs de Dacia, spunând că automobilul va fi un model complet electric, “nu un hibrid”. El a fost încântat de faptul că a aflat în premieră despre proiectul autoturismului electric de la directorul general al Automobile Dacia, Jerome Olive.
Poliţiştii fac bază de date cu şoferii indisciplinaţi
Poliţiştii le pregătesc o surpriză şoferilor care nu respectă regulile de circulaţie. Internele vor înfiinţa o bază de date în care să fie trecute toate abaterile comise de şoferi, inclusiv contravenţiile. Ordinul nu se referă doar la şoferii autoturismelor, ci şi la cei ai autobuzelor şi la vatmani. Baza de date le va fi foarte utilă poliţiştilor de la Rutieră, pentru că, atunci când vor opri un şofer în trafic, vor consulta imediat istoricul acestuia şi îşi vor da seama cu ce fel de conducător auto au de-a face. Informaţiile le pot fi utile şi angajatorilor, în special acelora care au nevoie de şoferi, pentru că vor putea cere referinţe de la Poliţie.
Mai multe amănunte despre Dacia Lodgy puteţi citi în revista AutoBild