UPDATE Ora 14:30 | „Metroul Drumul Taberei se va deschide după semnarea procesului verbal de recepţie. Iar semnarea procesului verbal de recepţie, în momentul de faţă, mai depinde de doar câteva obiecţii din partea ISU pe care le-am discutat şi cu domnul ministru şi cu conducerea Metrorex, pentru care se lucrează”, a afirmat Ludovic Orban, într-o deplasare în teritoriu, la Orşova, potrivit Agerpres.

„Rezolvarea acestor obiecţii se va face într-un timp relativ scurt, de ordinul zilelor, nu de ordinul săptămânilor sau lunilor, aşa cum am văzut în tot felul de speculaţii pe această temă”, a mai spus Ludovic Orban despre inaugurarea liniei de metrou M5.


Știrea inițială | Ora 9:30

Comisia de Recepție instituită pentru terminarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou din București se întrunește din nou astăzi. În urma ședinței, s-ar putea decide data la care metroul din Drumul Taberei va fi funcțional, au declarat surse din Ministerul Transporturilor pentru Libertatea.

În urma ședinței de astăzi, sunt posibile două variante, potrivit informațiilor Libertatea.

Prima variantă ar fi să se semneze Procesul Verbal și să se stabilească data precisă la care metroul din Drumul Taberei va putea fi folosit de călători.

A doua variantă ar fi să se constate că încă mai sunt lucruri de pus la punct și să se decidă un nou termen pentru rezolvarea acelor probleme.

Istoricul construcției Magistralei 5 de metrou

Construcția Magistralei 5 de metrou din București a avut o istorie tumultuoasă. Începute în 2011, când fostul director Metrorex, Gheorghe Udrişte, spunea că „în 2015, ar trebui să dăm în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”, lucrările la metroul din Drumul Taberei s-au oprit doi ani mai târziu, din cauză că, în bugetul pe anul 2013, fondurile alocate Magistralei 5 au fost drastic tăiate.

Prin urmare, panourile prin care bucureștenii din Drumul Taberei erau anunțați că “Peste trei ani aici va fi noua ta stație de metrou” au rămas fără obiect.

După ani de tergiversări, cu descinderi ale DNA la Metrorex în 2015, cu licitații anulate, cu termene de finalizare încălcate, pe 28 mai 2020, oficialii Metrorex au anunțat că Magistrala 5 va fi gata “până la sfârșitul verii”.

Nici acest termen nu a putut fi respectat, motivul fiind o serie de probleme apărute la o centrală de ventilație și la o stație de pompare a apei.

Magistrala 5 de metrou – 10 stații și 7 kilometri lungime

Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproximativ 7 kilometri lungime.

3,4 miliarde de lei

este valoarea totală a proiectului de metrou M5 din Drumul Taberei

10 staţii de metrou şi un depou vor face parte din Magistrala 5: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Urmărește-ne pe Google News