Salarii mai mici, TVA mai mare, impozite mai multe. Toate acestea au dus la scăderea vânzărilor de produse alimentare cu circa 10% faţă de anul trecut.
Criza a tăiat din porţiile românilor, susţin reprezentanţii patronatelor din industria alimentară. Conform primelor estimări realizate de aceştia, în ultima perioadă vânzările au scăzut cu circa 10%. Românii cumpără mai puţină pâine, carne şi mezeluri, dar şi băuturi. Criza se simte în toate sectoarele industriei alimentare. Cererea a scăzut cu până la 10%, aşa că au urmat disponibilizările. Nu mai puţin de 15.000 de angajaţi din cei 170.000 care lucrează în industria alimentară au intrat în şomaj doar în ultimele 12 luni.
Vânzările de bere, slabe şi pe caniculă
Cei mai mulţi disponibilizaţi provin din domeniile prelucrării cărnii, morărit şi panificaţie, dulciuri şi băuturi răcoritoare. Nu numai producătorii de mâncare se plâng. Chiar şi berea s-a consumat mai puţin în ultima perioadă, deşi canicula ar fi trebuit să salte semnificativ vânzările în domeniu. Vara aceasta, cererea s-a diminuat cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, asta în condiţiile în care consumul de bere a scăzut oricum în 2009, faţă de 2008, cu 14%.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!