Astra GTC este mult mai agilă nu doar decât versiunea anterioară, ci şi decât modelul actual cu cinci portiere. Acest lucru se datorează în principal noii suspensii faţă. Componenta esenţială se numeşte Hi- PerStrut, sau suspensie de înaltă performanţă, şi este folosită în prezent pe Insignia OPC, dar şi pe derivatele Buick LaCrosse şi Saab 9-5. Un avantaj secundar al suspensiei Hi- PerStrut îl constituie un pasaj al roţilor mai mare. Cu alte cuvinte, pot fi montate roţi de dimensiuni mai mari, de unde şi jantele de 20 de inchi disponibile pe lista de echipamente opţionale.
Astra GTC se conduce foarte dinamic pe curbe şi, în ciuda asistării electrice a direcţiei, oferă un feedback consistent şi un control foarte bun. Chiar şi în cazul alternărilor de sarcină provocate intenţionat, autovehiculul rămâne pe traiectorie. Maşina de test este propulsată de motorul turbo pe benzină de 1,6 litri/180 CP, cel mai puternic disponibil la lansare.
Pe lângă acesta, vor mai exista trei versiuni ale motorului pe benzină de 1,4 litri, cu 100 CP, 120 CP şi, respectiv, 140 CP (ultimele două cu turbo). Dieselul de 2,0 litri/165 CP completează oferta iniţială. Nu mai este nici un secret că anul viitor va urma o versiune ultraperformantă OPC. Trenul de rulare este, în orice caz, capabil să suporte mai mult decât cei 180 CP ai motorului de 1,6 litri.