„Recomand celor care îşi cumpără pachete turistice pentru vacanţa de iarnă să ceară cΙt mai multe informaţii despre transport şi cazare, astfel încΙt să nu aibă surpriza că li s-a scumpit concediul peste noapte. E important ca turistul să studieze în amănunt contractul pe care îl semnează.
De asemenea, turiştii trebuie să ştie exact, înainte să plece de acasă, ce servicii suplimentare sunt incluse în pachetul cumpărat: ski, snowmobil, ATV, alte echipamente”, ne-a declarat Dan Vlaicu, preşedintele ANPC. Acesta a mai precizat că inspectorii vor demara, în perioada următoare, controale tematice în toată ţara.
Ce trebuie să faceţi dacă sunteţi nemulţumiţi de calitatea pa?chetul tu?ristic:
– Întocmiţi o sesizare în scris, cu privire la deficienţele constatate. Reclamaţia se va transmite agenţiei, dar şi directorului hotelului sau restaurantului.
– Dacă sesizarea nu e soluţionată în termenul prevăzut de contract (care este de pΙnă la 30 de zile), turiştii trebuie să se adreseze oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor.
– Preţurile stabilite în contracte nu pot fi majorate în cursul a 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
– În cazul în care agenţia e nevoită să modifice una din prevederile contractului, trebuie să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării.
– Preţurile stabilite în contracte nu pot fi modificate, cu excepţia variaţiilor costurilor de transport şi a cursurilor de schimb valutar.