ACTUALIZARE 22.00. După mai multe emailuri trimise de cei numulțumiți la adresa terms@airbnb.com și la adresa de twitter @AirbnbHelp, operatorii help center-ului din au început să contacteze clienții care au raportat probleme cu conturile, fie prin email, fie telefonic. La aproape 48 de ore, conturile au început să fie reactivate, sub asistența operatorilor de la help-center-ul din San Francisco, iar compania americană se obligă să returneze sumele pierdute într-un interval de 5-15 zile. De asemenea, se pot face din nou rezervări. Returnarea banilor pierduți nu e condiționată de rezervarea acelorași spații de cazare. Probabil, vor fi multe procese, fiindcă, oricum, rezervările nu mai sunt valabile sau nu mai pot fi făute la aceleași prețuri. În plus, unii utilizatori au rămas pe drumuri, pierzând cazările de pe o zi pe alta.
Conform oficialialilor AirBnb, numerele +1-415-800-5959 sau +1-855-424-7262 sunt scutite de taxe, iar la ele răspuns 24 de ore din 24 operatori ai companiei gata să ofere asistență.
––
Site-ul a avut probleme când utilizatorii au încercat să se conecteze. Fără un anunț prealabil, trebuia să accepte sau să refuze ”Carta Comunității”. Pe scurt, era vorba de un ”angajament” prin care ”ești sau nu de acord să tratezi pe toată lumea din comunitatea Airbnb – indiferent de rasă, religia, originea națională, etnia, dizabilitatea, sexul, identitatea de gen, orientarea sexuală sau vârsta – cu respect și fără judecată sau părtinire”.
Angajamentul mai fusese semnat de useri și în 2016!
Nu apăsa butonul ”Decline/ declină”!
Numai că din cauza unei erori, recunoscută și de companie, dacă apăsai butonul de ”accept și continuă”, site-ul ”îngheța”. Aveai și opțiune ”Refuză”. Însă, cine a apăsat-o, fără vreo avertizare prealabilă sau fără o a doua șansă, s-a trezut cu contul dezactivat și anulat.
Pentru cei care au încă active conturile de pe airbnb.com, sfatul nostru este să nu apăsați ”Decline/ refuză”, fiindcă, astfel, contul va deveni istorie!
Problema AirBnB a condus la faptul că sistemul a devenit, practic, ineficient. Mulți dintre cei care au făcut rezervări s-au trezit fără șansa de a se caza, altora, care aleseră modul de plată în două rate, li s-au returnat deja sumele, conform regulilor impuse de gazda care avea casa listată pe site.
Iar rezervările nu mai există! Unele conturi au fost reactivate, dar fără ”istoric” și fără rezervările active!
Site-urile sunt pline cu reclamații, iar pentru români este cu atât mai dificil să ia legătura cu AirBnB fiindcă nu e disponibil un call center de limbă română.
Airbnb are o responsabilitate morală și etică față de comunitatea sa de a-o ține la curent cu problemele/ bug-urile care afectează negativ capacitatea lor de a opera. Ca atare, compania are datoria să ne avertizeze și să ne actualizeze cu privire la orice defecțiuni care apar la un moment dat.
Utilizatori AirBnB:
Pe cine contactați, unde sunați?
Pentru românii care au astfel de probleme, există varianta de a contacta compania pe twitter, AirbnbHelp, sau la un numar de telefon – 0040 316 303 333 (timpul de așteptare poate fi și de peste un sfer de oră).
AICI, alte metodă de a contacta AirBnB.
Și o listă completă de telefoane.
În diversele reacții pentru utizatori din alte țări, operatorii AirBnb au răspuns că ”stim că aceasta este o experiență dificilă pentru toți cei rămași fără conturi. Noi luăm astfel de lucruri foarte în serios și vrem să ajutăm. Am rulat un sistem verificat, am avut o actualizare a sistemului”.
AICI și AICI, reacții ale celor păgubiți.
În prezent, lucrăm pentru a rezolva acest lucru în curând și vom reactiva toate rezervările pierdute.
AirBnB:
Emailuri cu scuze, fără deadline!
Nimeni nu știe când și cum. Au fost deja trimise mii de emailuri. Cu scuze!
În cazul autorului acestui articol s-au pierdut trei rezervări, pentru aprilie și iulie, în valoare de 2.000 de lei, din care deja au fost rambursați, conform politicii gazdelor, 800 de lei.
Dar sunt și cazuri de rezervări de pe o zi pe alta pierdute, cu oameni lăsați fără cazare.
Dacă vă anulați contul ca oaspete, rezervările viitoare pe care le aveți vor fi rambursate în conformitate cu politica de anulare a gazdelor. Vă puteți aștepta să primiți rambursarea în 7 zile lucrătoare”
Pasaj din regulamentul AirBnb:
De ce nu are call center în limba română
Conform airbnbinromania, ”Airbnb este o afacere internațională care a crescut foarte mult într-o perioada foarte scurtă de timp. Deoarece România este o piață încă la început de drum în acest domeniu, încă nu oferă suport în romana, dar cel mai probabil acest lucru se va întâmpla după ce vom deveni o piața importantă pentru ei”.
Discuțiile despre un call center în limba română datează din 2017.
- Airbnb a câștigat la începutul anului trecut procesul de la Curtea Europeană de Justiție (CJUE) în care o asociație din Franța a acuzat platforma că desfășoară activități de agent imobiliar și ar trebui să dețină un card profesional în acest sens, conform legislației franceze.
Istoria AirBnB
Airbnb (versiune scurtată a numelui său original, AirBedandBreakfast.com) este companie americană înființată în 2008 care deține o platformă online prin care se pot închiria, oriunde în lume, camere, apartamente sau case întregi direct de la proprietar. Compania deține un serviciu de închirieri cu peste 4.000.000 de locuințe listate în 191 de țări. Compania fondată la San Francisco acționează ca un broker, primind comisioane de la fiecare rezervare.
Site-ul a fost creat de un grup de tineri care se confruntaseră cu problema cazărilor scumpe. Acum, oameni din peste 190 de țări au plasat pe site camerele/ apartamentele lor, oferind cazare alternativă pentru aproape 200 de milioane de turiști. Fiecare variantă de cazare are descriere, fotografii, poziționarea pe hartă, regulile casei. De asemenea, poți afla și date despre proprietarul apartamentului și citi comentariile despre apartament, dar și despre gazdă lăsate de turiștii care au stat acolo.