1. Profilul trebuie să fie de cel puţin 1,6 mm. Recomandabil la anvelopele de vară e însă cel de 3 mm, care ajută maşina să nu piardă tracţiunea pe suprafeţe ude şi să aibă o distanţă de frânare redusă.
2. Vârsta anvelopelor nu trebuie să fie mai mare de şase ani, chiar dacă adâncimea profilului e încă bună. Când pneurile îmbătrânesc, distanţa de frânare şi susţinerea laterală devin mai slabe, iar riscul de accidente, mai mare. Vârsta cauciucurilor e dată de numărul DOT de pe anvelopă. De exemplu, “5004” arată săptămâna anului în care a fost produs: 50 din anul 2004.
3. Anvelopele e bine să fie, pe cât posibil, de acelaşi tip. Nu combinaţi cauciucurile de vară cu cele de iarnă, pentru că scad performanţele maşinii. Montaţi pneurile cu profil mai bun pe puntea spate, pentru ca maşina să fie mai stabilă în curbe!
4. Prezoanele trebuie să fie perfecte pentru jantele care vor fi montate. Dacă sunt prea scurte, roata poate ieşi de pe ax, iar dacă sunt prea lungi, distrug suspensia.
5. Înşurubarea se face în diagonală, iar prezoanele nu trebuie strânse prea tare, pentru că deviază. Dacă sunt puse greşit, vă puteţi trezi fără roată. Cât de mult trebuie strânse, aflaţi din manualul de utilizare a maşinii.
6. Cricul e bine să fie mai mare, pentru a se putea lucra uşor şi în siguranţă şi trebuie aşezat pe o suprafaţă dreaptă. Altfel, maşina poate aluneca de pe cric şi se poate strica sau vă poate răni.
7. Presiunea poate depăşi cu cel mult 0,3 bar limita recomandată. Dacă e scăzută, cauciucurile se uzează mai repede şi consumul creşte cu până la jumătate de litru la 100 de kilometri.
8. Achiziţionarea anvelopelor trebuie făcută conform indicaţiilor de pe talon. Cele de alte dimensiuni se pot uza prematur sau pot afecta comportamentul maşinii.
9. Controlaţi şuruburile de la roţi după 50 km şi strângeţi-le, ca să nu se slăbească.
10. Depozitaţi cauciucurile de iarnă, după ce le spălaţi şi le marcaţi poziţia de montare (de exemplu, scrieţi pe ele, cu cretă: stânga/faţă sau dreapta/spate), într-un loc uscat şi răcoros, departe de benzină şi de chimicale. Nu le puneţi unul peste altul, ci vertical, alăturate.
Aflaţi şi alte noutăţi despre maşini din noul număr al revistei Auto Bild care va apărea, joi, pe piaţă

Urmărește-ne pe Google News