Autostrada Soarelui este prima şosea de viteză cu radare fixe din România. Aceste aparate au fost montate până acum doar pe drumurile naţionale şi, pentru că folosesc un sistem inteligent, sunt imposibil de detectat.
Trei astfel de radare inteligente pe un sens şi trei pe celălalt sens vor fi montate până la vară pe A2. „Cel târziu la sfârşitul lunii mai, atunci vom termina tot sistemul de la Cernavodă la Constanţa. Este o noutate, este autorizat şi poate rezolva toate problemele pe care le cere Poliţia”, a declarat pentru Pro Tv Teodosie Neacşu, directorul proiectului.
Radarul inteligent începe să funcţioneze în momentul în care roţile din faţă ale unei maşini trec peste un anumit senzor care este ascuns în asfalt. În continuare, sistemul calculează în cât timp parcurge şoferul distanţa de 2,5 metri. Adică drumul până la următorul senzor. În cazul în care conducătorul auto a depăşit limita maximă de viteză, maşina acestuia va fi fotografiată şi omul va primi amenda acasă.
Apratele nu pot fi detectate
Un singur radar inteligent costă 35.000 de euro. Faţă de sistemele din vechea generaţie, cele noi folosesc camerele de supraveghere, softuri speciale şi nu emit unde, astfel că şoferii nu pto fi atenşionaţi de detectoarele speciale. În plus, în acest context există puţine modalităţi legale de a contesta amenzile emise de aceste aparate, pentru a câştiga un eventual proces.
Asa că, dacă vă hotărâţi să mergeţi anul acesta pe litoral, mare grijă la viteza pe autostradă, mai ales că autorităţile nu s-au hotărât dacă vor instala şi panouri de semnalizare pentru aceste noi sisteme.
Atenţie însă că opt radare inteligente funcţionează deja pe Drumul Naţional 1. Acestea sunt instalate la Baloteşti, Tâncăbeşti, Bărcăneşti şi Sinaia, pe fiecare sens de mers.
Foto: EVZ