Nu ati primit acasa facturile la utilitati si nu ati stiut cand trebuie sa le platiti? Din aceasta cauza acum sunteti debransati, stati fara apa, curent sau telefon si trebuie sa dati din nou bani pentru rebransare? Iulian Urban (foto), initiatorul proiectului www.AsistentaPentruConsumatori.ro, va spune cum trebuie sa procedati daca sunteti victima unui astfel de abuz.
Iata care sunt pasii ce trebuie urmati daca sunteti victima unor debransari abuzive de la utilitati:
– faceti toate demersurile, in forma scrisa impotriva firmei de utilitati. ‘E bine ca persoanele debransate abuziv sa trimita imediat o notificare scrisa prin care sa ceara explicatii cu privire la motivul debransarii’, ne-a spus specialistul;
– daca vi se va comunica faptul ca ati fost debransati pe motiv de neplata a facturilor, pe care stiti ca nu le-ati primit, cereti sa vi se faca dovada faptului ca vi s-au trimis si ca ati semnat pentru ele. Nu va lasati pacaliti, pentru ca daca nu pot sa demonstreze ca v-au trimis facturile, atunci nu aveati de unde sa stiti ca exista ceva de plata;
– reclamati situatia la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (bd. Aviatorilor 72, sector 1, Bucuresti, telefon 021.311.18.62) si cereti acestei institutii, in scris, sa intervina prin derularea unei investigatii.
De asemenea, puteti sesiza situatia si la telefonul 021.311.53.32 (Urban si Asociatii);
– solicitati furnizorilor, tot in scris, sa va retrimita facturile pe care acestia acuza ca nu le-ati achitat;
– cereti rebransarea fara taxa, intrucat dv. nu aveti nici o vina in acest caz. Nu uitati sa le solicitati un raspuns in scris, ca sa-i fortati sa va spuna ca nu va vor rebransa fara plata taxei. Astfel, veti avea dovada abuzului si puteti sa-i dati in judecata;
– daca vi se refuza cererea de rebransare fara taxa, platiti-o, ca sa nu stati fara utilitati, insa adresati-va apoi imediat Justitiei si cereti furnizorilor sa va restituie taxa de rebransare si daune pentru acest abuz.
Raspuns in termen de 30 de zile
Furnizorii de utilitati carora le cereti, in scris, explicatii pentru debransarea abuziva, sunt obligati de legile in vigoare sa va raspunda la solicitarea dumneavoastra, tot in scris, in termen de 30 de zile. In cazul in care nu fac acest lucru aveti un motiv in plus pentru a-i actiona in instanta.
Trimite celor dragi mesaje de Anul Nou 2025, iar pentru cei sărbătoriți pe 1 ianuarie, vezi urări de Sfântul Vasile 2025!