„Există deja mii de apeluri, nu avem o statistică încă pentru că Serviciul de Telecomunicaţii Seciale încă instalează platforma de colectare a datelor statistice, însă s-au putut observa mii de apeluri date simultan în cele două, trei zile, dar în special pe data de 5 ianuarie. Lumea a sunat ca să vadă cum funcţionează, cum se răspunde. Au fost situaţii în special de verificare. În cursul săptămânii viitoare, vom putea să generăm şi statistici şi să vedem ce cazuri au fost până acum”, a declarat Mădălina Turza pentru News.

Telefonul Copilului face parte din Programul Naţional de Suport pentru Copii în contextul Covid „Din grijă pentru Copii”.

„În septembrie, a fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă privind Programul Naţional de Suport pentru Copii în contextul Covid „Din grijă pentru Copii”. Din acest program naţional fac parte o serie de măsuri pe partea de suport psiho-emoţional şi de siguranţă a lor. Una dintre primele măsuri o reprezintă operaţionalizarea numărului 119 care avea ca termen de realizare 31 decembrie 2021, ceea ce s-a şi întâmplat. Zilele trecute a fost anunţat şi începând din 5 ianuarie este activ la nivel naţional”, a mai precizat Mădălina Turza, consilier de stat în Ministerul Familiei.

Sistemele de tip call-center au fost instalate de STS la sediile direcțiilor de asistență socială din toate județele țării, precum și la cele din sectoarele Bucureștiului. În total, sunt 94 de posturi telefonice, câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor.

Numărul unic 119 pentru cazurile de abuz asupra copiilor face parte dintr-un program național mai amplu aprobat în septembrie anul trecut prin Ordonanță de Urgență a Guvernului. Acesta mai prevede ca Poliția Română să poată utiliza sistemul RO-ALERT atunci când au nevoie de sprijin pentru căutarea copiilor dispăruți.

 
 

Urmărește-ne pe Google News