O companie producătoare de băuturi alcoolice din Chongqing, un oraș din sud-vestul Chinei, a decis să pună pe etichetele sticlelor poze și informații despre mai mulți copii dispăruți. Ei speră că printre persoanele care le achiziționează sunt și oameni care ar putea da indicii despre acești copii. Cei mai mulți se pare că ar fi victimele rețelelor de traficanți de minori, scrie globaltimes.cn.
Compania din Chongqing a scos la vânzare peste 100.000 de sticle de vin și de lichior cu astfel de poze și informații ale unor copii dispăruți. Pe lângă pozele minorilor (sunt o mie de copii menționați), sunt trecute și numele, dar și semne distinctive, cum ar fi înălțimea, greutatea, dar și cicatrici, dacă este cazul.
Profitul e donat
Aceste informații sunt trecute nu numai pe etichetele sticlelor, ci și pe cutiile în care acestea sunt ambalate.
Promovarea face parte din programul „Baby Back Home” (n.r. – „Copilul înapoi acasă”) inițiată de o fundație națională de educare publică, care face parte din cadrul Ministerului Afacerilor Civile din China.
Această inițiativă mai puțin obișnuită le-a adus și laude, dar și critici celor care s-au gândit la această variantă. Unii au spus că e o idee genială, iar scopul ei este nobil. Alții au spus că e doar o strategie de marketing a companiei, care ar fi mai degrab[ interesat[ să devină mai cunoscut[ pe piață și să câștige cât mai mulți clienți.
O sticlă de alcool se vinde cu 20 de yuani (3 dolari), iar întreg profitul (8,7 yuani la fiecare sticlă) este vărsat în conturile asociației CCAFC, din cadrul Ministerului Afacerilor Civile.
Un angajat din magazinul online a declarat că mulți clienți au cumpărat vinul special ambalat doar pentru a susține proiectul de caritate. Mai mult de 900 de sticle au fost vândute de la începutul lunii decembrie.
Xiao Dunfeng, managerul companiei, a spus că ideea i-a venit după ce a văzut supărarea unui prieten al său, care și-a pierdut copilul. „Dacă m-aș gândit numai la profit, nu l-aș redirecționa către proiecte de caritate”, a spus Xiao Dunfeng.
Ideea nu este originală sută la sută. În SUA, în 1984, a fost făcută o campanie similară. Dar, atunci, pozele și datele despre copiii dispăruți au fost puse pe cutii de lapte.
Citește și: