Câţiva angajaţi ai CFR au mers ieri în zona Gării Chitila, acolo unde mai multe şuruburi şi piuliţe erau desprinse de pe şine, reprezentând un pericol pentru siguranţa traficului feroviar. În câteva ore, ei au remediat problema de la sistemele de fixare, nu înainte însă de a-i lua la rost pe bucureştenii care ne semnalaseră cazul.
“Ne-au acuzat pe noi că am deşurubat piuliţele. Mai bine să-şi facă treaba cum trebuie, să vină zilnic să verifice, nu să dea vina pe oameni. Bine că a dat Domnu şi au reparat. Acum nu mai stăm cu teamă că o să sară vreun tren de pe şine, să ne trezim cu el în casă”, ne-au spus oamenii din zonă, care locuiesc la câţiva metri de linia ferată.
Furtul de piese, o mare problemă
Acţiunea echipelor CFR vine după ce, în ediţia de ieri a ziarului Libertatea, am publicat un articol în care am tras un semnal de alarmă vizavi de situaţia şinelor. Reprezentanţii CFR ne-au transmis că această linie este în curs de reparaţii şi că personalul feroviar verifică periodic starea infrastructurii.
Despre siguranţa traficului pe calea ferată s-au tot tras, de-a lungul timpului, semnale de alarmă, hoţii de componente feroviare reprezentând o adevărată problemă. Se fură tot ce poate fi valorificat: de la piuliţe până la bucăţi de şină.
Numai anul trecut au fost înregistrate sute de furturi, magistrala preferată fiind Bucureşti – Constanţa. Cu toate acestea, autorităţile nu au reuşit să pună la punct un plan coerent, care să stopeze jaful de pe calea ferată, în aşa fel încât siguranţa călătorilor să nu fie pusă în pericol.
În articolul din ediţia de ieri v-am prezentat starea jalnică a şuruburilor de la calea ferată din zona Chitila