Audi face parte din grupul Volkswagen, care a recunoscut în anul 2015 că a folosit dispozitive software pentru a trișa la testele de poluare.
Pe lângă mărcile Audi și Volkswagen, în scandal au fost implicate și brandurile Skoda, Seat și chiar Porsche.
Recent, Volkswagen l-a concediat pe directorul executiv al Audi, Rupert Stadler, care este investigat pentru implicarea în scandalul emisiilor.
Volkwagen a plătit mai mult în SUA
Constructorul Volkswagen a primit în iunie o amendă de un miliard de euro tot în Germania.
Peste Ocean, în SUA, grupul Volkswagen a plătit amenzi și daune în valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari în scandalul Dieselgate, deși în SUA a vândut doar 580.000 de mașini cu probleme.
În Europa, unde au fost afectate 8,5 milioane de mașini, grupul abia a fost atins de autorități.
În total, 11 milioane de automobile cu probleme au fost vândute de către grupul german.
Mercedes și Opel
Ulterior, după demararea scandalului, acesta s-a extins și la alți constructori germani.
Mercedes a rechemat 774.000 de mașini diesel în vară, după ce autoritățile au descoperit că trișau. Mercedes a respins însă orice critici privind ilegalitatea dispozitivelor sale.
Grupul Daimler, care deține Mercedes, a pus deoparte provizioane în valoare de 17,3 miliarde de dolari pentru a acoperi mai multe probleme, inclusiv cele legate de testele de poluare.
În fine, Opel va rechema peste 100.000 de vehicule, ca parte a aceluiași dosar, potrivit Reuters. Opel era deținut de grupul american General Motors în 2015, dar din 2017 este parte a concernului francez PSA Peugeot Citroen.
Anterior, presa internațională a scris că marii constructori germani au făcut un cartel cu privire la motoare și emisii.