Audi şi Mercedes au încălcat oficial celebrul pact pentru limitarea de viteză încheiat între constructorii auto din Germania acum 21 de ani. În 1988, cei mai importanţi producători de maşini germane au ajuns la un acord în urma căruia toate modelele care ieşeau de pe linia de fabricaţie erau nevoite să fie limitate tehnic la o viteză maximă de 250 km/h. Motivul: ameninţările guvernului german, care susţinea atunci că nesfârşita competiţie dintre producători pentru producerea unor modele din ce în ce mai rapide ar putea să ducă la stabilirea unor limite de viteză pe Autobahn.
Ei bine, noile Audi R8 V10 şi Mercedes SLS AMG ignoră cu bună ştiinţă, de dragul competiţiei, pactul din 1988. Dacă motorul de 525 CP al lui R8 duce modelul german la o viteză maximă de 315 km/h, motorul de 571 de cai putere al supercarului cu design retro SLS AMG îl aruncă pe acesta la o viteză maximă de 317 km/h, despre care Mercedes susţine, totuşi, că este „limitată electronic”. „Ieşirile” celor doi producători îi alătură pe aceştia celor de la Porsche, care au refuzat să participe la acord, susţinând că specificul mărcii îi obligă să rămână ferm pe poziţia de a nu limita în vreun fel peformanţele modelelor proprii.
Evident, cei doi producători nu recunosc faptul că motivul oficial al încălcării pactului este o competiţie umăr la umăr pentru o viteză maximă cât mai înaltă cu putinţă. De altfel, Audi, Mercedes şi BMW au început de ceva vreme să ofere tacit în lista de pachete opţionale şi scoaterea limitării care vizează viteza maximă, acest lucru efectuându-se uneori doar verbal, la cererea expresă a clientului în momentul cumpărării efective a maşinii.