Publicația locală publică o filmare din dronă, precizând că alunecarea taluzului în rambleu s-a produs la Alba Iulia Nord, la kilometrul 17, unde asfaltul e crăpat pe banda de urgență a autostrăzii și pe o porțiune mică din prima bandă.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a impus restricții de trafic în zonă, montând indicatoare rutiere și restricționând circulația la o bandă – în acest moment, vehiculele pot merge doar pe banda de lângă axul drumului.
În timpul construcției Autostrăzii A10 s-au mai produs alunecări de teren în zona dealului de la Pârâul Iovului, în contextul în care terenul argilos este predispus la astfel de fenomene, amintește Ziarul Unirea.
Acest lot de autostradă a fost construit de compania italiană Impresa Pizzarotti și se află în garanție. În sarcina constructorului revine limitarea extinderii alunecării de teren, fiind necesare lucrări de consolidare pentru a asigura stabilitatea rambleului.
Tronsonul a fost inaugurat în decembrie 2020, cu doar câteva zile înaintea alegerilor parlamentare și fără ca toate lucrările să fi fost gata, notează hotnews.ro.
De altfel, lucrările la nodul rutier Alba Iulia Nord, în zona unde acum sunt probleme, au fost finalizate abia în vara anului 2021.
Contractul cu Impresa Pizzarotti, în valoare de 541,73 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat în 2014, iar în luna decembrie a aceluiași an au început lucrările la tronson.