Potrivit cMerriam-Webster, ăutările în dicționar ale cuvântului „autentic” au crescut în 2023 datorită poveștilor și a discuțiilor despre inteligența artificială, deoarece delimitează granița dintre „real” și „fals”.
„Autentic” are mai multe semnificații:
- nu este fals și nu imită
- este real și actual
- este fidel propriei personalități, spirit sau caracter
Dicționarul notează că autenticitatea este adesea asociată cu identitatea – națională sau personală. De asemenea, Site-ul web al dicționarului afirmă că autenticitatea este ceea ce brandurile, influencerii și celebritățile se străduiesc să promoveze pe rețelele sociale.
„Bucătărie autentică”, „voce autentică”, „sine autentic”, „autenticitate ca artificiu” sunt doar câteva dintre sintagmele căutate de internauţi pe pagina web a dicţionarului de-a lungul acestui an, a declarat editorul Peter Sokolowski, citat de AP și Agerpres.
„Vedem în 2023 un fel de criză a autenticităţii. Ne dăm seama că atunci când punem autenticitatea sub semnul întrebării, o apreciem încă şi mai mult”, a precizat Peter Sokolowski.
Pe lista celor mai căutate cuvinte în 2023, potrivit dicţionarului american, se mai numără: „rizz” (cuvânt argotic care înseamnă „atracţie romantică sau şarm”), „kibbutz” (comunitate rurală cooperatistă colectivă în Israel), „deadname” (numele pe care o persoană transgender l-a primit la naştere şi pe care nu-l mai foloseşte), „doppelganger” („sosie”, „dublură fantomatică”), „coronation”, „deepfake” (imagine sau înregistrare modificată şi manevrată în mod convingător astfel încât subiectul să pară că face sau spune ceva ce nu a făcut sau nu a spus”).
În 2022, cuvântul anului desemnat de dicţionarul Merriam-Webster a fost „gaslighting” (acţiunea sau practica de a induce în eroare o persoană în propriul avantaj).
FOTO: Profimedia