Potrivit sursei citate, noile modele Sandero, Sandero Stepway și Logan au fost actualizate pentru a se preta mai bine nevoilor utilizatorului modern.
Creștere în dimensiuni și volume pentru Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway
Înfățișarea sportivă a noilor generații de Logan și Sandero este conferită, în mare parte, de creșterea impresionantă în lățime (115 mm) pe care au suferit-o acestea. Pe celelalte planuri, evoluția în dimensiuni a fost una timidă.
Sandero are 4.088 mm lungime, 1.848 mm lățime, 1.499 mm înălțime și o gardă la sol de 133 mm.
Versiunea Stepway este ușor mai lungă (4.099 mm) și mai înaltă (1.535 mm), cu o gardă la sol de 174 mm. Noul Logan a crescut vizibil în lungime (cu 36 de milimetri; acum are 4.396 mm); lățimea, înălțimea și garda la sol sunt similare cu ale hatchback-ului.
La portbagaj, noul Logan este cel mai generos: are 528 de litri, fiind unul dintre cele mai generoase portbagaje din clasa subcompactă. Este cu 18 litri mai mare decât înainte și cu 200 de litri mai spațios decât în cazul lui Sandero (328 de litri). Stepway are o valoare similară.
Portbagajul noului model Logan are un decupaj cu 19 mm mai jos, pentru a facilita încărcarea bagajelor grele sau voluminoase. O noutate aici este organizatorul de portbagaj disponibil pentru noul Logan, ideal pentru stocarea în siguranță a obiectelor de dimensiuni mai mici.
Noul Sandero Stepway este dotat cu șinele de acoperiș modulare. Acestea se pot detașa și apoi monta sub forma unui roof rack cu sarcină maximă de 80 de kilograme.
Creșterea în dimensiuni a adus totodată și un plus de spațiu pentru pasageri: atât Logan cât și Sandero se laudă cu 42 mm spațiu pentru genunchi, una dintre cele mai bune valori în segmentul B.
La interior, spațiile de depozitare plasate ergonomic în habitaclu însumează 21 de litri, cu 2,5 litri mai mult decât înainte. Și aici au fost găsite soluții ergonomice: Logan dispune de măsuțe rabatabile montate pe spătarele scaunelor din față.
Motorizări pe benzină și GPL cu până la 100 CP, cutie CVT pentru Logan, Sandero și Sandero Stepway
La debut, gama de motorizări a noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway cuprinde doar oferte pe benzină, bazate pe unitatea cu trei cilindri, de 1,0 litri. Dacia nu a făcut nicio mențiune despre ulterioare motoare diesel.
Motorizarea entry-level este motorul aspirat SCe 65, cu 65 de cai-putere, tracțiune față și cutie manuală cu cinci trepte. În ordinea crescătoare a puterii, următoarea ofertă este TCe 90, o unitate supraalimentată, cu 90 de cai-putere, oferită în standard cu manuală cu șase trepte și opțional cu transmisia CVT, care înlocuiește robotizata Easy-R. Este pentru prima dată când un model Dacia vine echipat cu o transmisie CVT.
Vârful de gamă este TCe 100 ECO-G, un sistem benzină-GPL care și-a făcut debutul pe Duster și care promite o autonomie de până la 1.300 de kilometri cu un singur plin. Sistemul de alimentare este format din două rezervoare, fiecare a câte 50 de litri, pentru benzină și pentru gaz petrolier lichefiat. TCe 100 ECO-G este oferit doar cu transmisie manuală cu șase trepte.
Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway: interioare ergonomice, dotări impresionante, 3 sisteme de infotainment
Descrise ca ”mașini esențiale pentru utilizatorul modern”, Logan, Sandero și Sandero Stepway vin cu multe noutăți la interior, care a fost optimizat pentru a asigura confortul celui din spatele volanului.
Scaunul șoferului poate fi reglat pe lungime și înălțime, în timp ce volan are acum reglaj atât pe înălțime cât și în adâncime. Direcția, spune Dacia, este cu 36% mai ușor de operat decât cea de pe vechea generație Sandero.
La capitolul dotări la interior, noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway se prezintă cu o listă generoasă, cu mențiunea că unele vor fi, în funcție de piață, oferite opțional.
Pe lista de echipări oferite de Dacia sunt incluse pilotul automat, luminile și ștergătoarele automate, climatizare automată cu afișaj digital, frână de mână electrică, senzori de parcare față și spate, cameră pentru marșarier și — începând cu luna aprilie 2021 — chiar scaune față încălzite. Sandero și Sandero Stepway pot fi echipate, în premieră pentru Dacia, cu o trapă electrică.
Jantele Flexwheels sunt oferite ca dotare standard în dimensiuni de 15 inci. În funcție de echipare, acestea pot ajunge și la 16 inci. Pentru Sandero Stepway, clienții pot comanda un set de jante din aliaj, diamond cut, de 16 inci.
Sistemul multimedia este oferit în trei versiuni: Media Control, Media Display și Media Nav.
Media Control este un sistem care transformă dispozitivul mobil într-un ecran de infotainment. Conectezi telefonul prin Bluetooth la mașină, îl montezi în suportul de telefon special proiectat pentru asta, deschizi aplicația de telefon Dacia Media Control și dispune de o suită de servicii și funcții specifică mașinilor moderne. În lipsa unui telefon conectat, Media Control oferă radio și cititor de fișiere audio, dacă ai un stick USB la îndemână.
Media Display plasează pe bord un ecran tactic de 8 inci, orientat către șofer. Pachetul Media Display cuprinde și un sistem audio cu patru boxe (Media Control vine doar cu două) și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto.
Versiunea de top este Media Nav, care plusează cu o aplicație nativă de navigație, cu conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto și cu un sistem audio cu șase incinte.
Șase airbaguri, sisteme de siguranță extra pentru Logan, Sandero și Sandero Stepway
Platforma modulară CMF pe care o împart cu Renault Clio și Captur fac din Sandero și Logan mașini nu doar mai actuale tehnologic, dar și mai sigure, susține producătorul. Potrivit Dacia, structura caroseriei oferă o mai bună rigiditate dar și o mai bună protecție la impact.
Aici contribuie și cele șase airbaguri oferite în standard: două frontale, două laterale și două de tip cortină. Noile subcompacte Dacia primesc și funcție de apel de urgență. Pe lista de dotări de siguranță și-au făcut loc și asistentul la frânarea de urgență și sistemul de monitorizare a unghiului mort.
De menționat sunt și farurile LED, oferite ca dotare standard indiferent de echipare, care au un fascicul cu 37% mai lung (ajunge la 110 metri) și cu 9% mai lat (24 metri).
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 26Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro