Gabriela Firea este preocupată de culoarea autobuzelor care vor circula în București, fabricate de firma turcească Otokar. ”Noile autobuze vor avea culoarea turcoaz, la fel ca tricoul meu. O culoare optimistă care sper să fie de bun augur”, a spus Firea într-un material video de prezentare.

Până la finalul anului circa 100 de autobuze noi ar trebui să ajungă în București.

În luna iunie, Primăria Capitalei a semnat contractul cu turcii de la Otokar pentru 400 de autobuze. Contractul de 100 milioane de euro + TVA prevede ca până la sfârșitul acestui an să fie livrate primele 100 de unități, iar restul de 300 de autobuze să fie livrate în 2019. La licitație au mai participat Mercedes și Karsan. Cele două firma au făcut contestație, dar Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor le-a dat dreptate câștigătorilor, turcii de la Otokar.

Cât costă un autobuz și care sunt facilitățile fabricantului

Un preț corect mai ales că este vorba de autobuze ultramoderne dotate la cele mai înalte standarde. Autobuzele au tot confortul, aer condiționat, sistem de taxare inteligent, sistem GPS care permite localizarea în trafic și furnizarea către călători a informațiilor legate de timpii de așteptare în stație și de parcurgere a traseului. Sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri, beneficiază de supraveghere video atât în interior, cât și în exterior”, susține Gabriela Firea în video-ul postat pe Facebook.

Și încă un amănunt, noile autobuze vor avea culoarea turcoaz, la fel ca tricoul meu. O culoare optimistă care sper să fie de bun augur”, a mai spus Firea.

În momentul de față parcul auto al RATB este compus în cea mai mare parte de autobuze Mercedes Citaro și troleibuze Irisbus, ambele de culoare albă. În parc mai există și modele mai vechi de troleibuze Ikarus care au culoarea turcoaz cu galben. Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații, arată hotnews.ro:

– 320 autobuze de 12 m – 238.000 euro/bucata;

– 50 autobuze – 10,7 – 246.000 euro/bucata;

– 30 autobuze articulate de 18 m – 364.000 euro/bucata.

Toate cele 400 de autobuze vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manoperă completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Urmărește-ne pe Google News