După ce Primăria Capitalei a anunţat că, de ieri, autobuzele preorăşeneşti nu mai ies pe trasee, am vrut să vedem cum se circulă cu microbuzele care le ţin locul. Am ales, la întâmplare, ruta Băneasa – Otopeni. Nici n-am urcat bine-n microbuzul 448, că un bărbat mirosind a al- cool a început să ne împingă cu cotul şi am fost la un pas să ne arunce pe geam.
Tariful nu este fix Noroc că ne sprijineam de bord, asta spre disperarea şoferului care ne tot striga: “Dă-te, domne, că nu văd în oglindă”. În microbuz eram aproape 30 de persoane, dublu decât permite legea. Fără aer condiţionat şi îngrămădiţi unii peste alţii, nu ştiu cum nu am leşinat. Acest “lux” ne-a costat un leu, pentru o staţie de nici un kilometru, dar tariful nu e bătut în cuie, depinde de cum te înţelegi cu şoferul. Primăria Capitalei a decis să suspende autobuzele preorăşeneşti, din cauza datoriilor mari pe care Consiliul Judeţean Ilfov nu le-a achitat către RATB.
UTIL
– Microbuzele opresc în fostele staţii de autobuz.
– Preţul unei călătorii diferă în funcţie de numărul de kilometri şi începe de la un leu.
– Maşinile ajung în staţii la un interval de 5-10 minute.
«Plătesc cu 40 de lei mai mult la microbuz»
Laurenţiu Gheorghe, 24 de ani, muncitor: “Din Căciulaţi până la Casa Presei plăteam 80 de lei, un abonament pe lună. Acum, pentru aceeaşi rută, plătesc cu 40 de lei mai mult la microbuz. Vrem autobuzele înapoi”.
Marius Radu, 21 de ani, student: “Dimineaţa, la 5.20, când lumea pleacă la muncă, e rupere de picioare. Stăm claie peste grămadă, mai rău ca sardinele”.
Elena Morărescu, 47 de ani, croitoreasă: “E normal să scoată preorăşeneştile. În autobuz nimeni nu avea bilet. Cât să mai meargă pe pierdere? Din cauza călătorilor s-a ajuns aici”.
(fotografii: Delia Chilianu, Daniel Măgureanu)