Hidrogenul este ținut în containere, sub presiune, a explicat reprezentantul firmei producătoare.

Avem cinci containere, cu 38 de kilograme de hidrogen. E compresat la 350 de bari. Cu 38 de kilograme putem merge fără probleme 300 de kilometri. Avem un consum de mai puțin de 10 kilograme de hidrogen pe suta de kilometri. Începi la ora 5 dimineața și poți să mergi până la ora 12 noaptea, nu trebuie să alimentezi toată ziua, indiferent că e cald sau frig afară. E un autobuz complex. O alternativă la autobuzele care funcționează cu baterii și are zero emisii”, a spus Geert Van Hecke, arată Digi24.

Alimentarea cu hidrogen este şi principalul avantaj: nu poluează atmosfera, pentru că generează doar apă. Singura problemă rămâne însă metoda de stocare, pentru că hidrogenul este un gaz greu de manipulat.

Hidrogenul pe care îl folosim pentru alimentarea acestui autobuz provine din Belgia, acolo este obținut din industria chimică. Nu e periculos. Totul e testat, avem filmat când un specialist trage cu pușca în containere să vedem ce se întâmplă cu hidrogenul. Nimic? Nimic. Am pus containerele chiar și în foc. Dar în situația – puțin probabilă – în care să existe o scurgere de hidrogen, pe Pământ nu e nimic mai ușor decât hidrogenul. Acesta urcă cu 20 de metri pe secundă, se duce în sus și se pierde în atmosferă”, a mai spus delegatul producătorului.

Sergiu Pașca, neurologul român de la Universitatea Stanford, SUA, este pionierul unei tehnologii care permite recrearea țesutului cerebral uman și a circuitelor neuronale în laborator
Recomandări
Sergiu Pașca, neurologul român de la Universitatea Stanford, SUA, este pionierul unei tehnologii care permite recrearea țesutului cerebral uman și a circuitelor neuronale în laborator

Autobuzele cu o astfel de tehnologie circulă deja în oraşe mari din Statele Unite, precum San Francisco şi Connecticut. Iar în Germania au primit undă verde trenuri alimentate cu hidrogen, care să transporte pasagerii în nordul ţării.

Trebuie să curățăm aerul pentru cetățeni. Hidrogenul poate fi stocat vara, păstrat luni întregi și folosit iarna. Plus că poate fi stocat în cantități enorme, vorbim de terawati de energie pentru mult timp”, a explicat Bart Biebuyck, expert în energia hidrogenului.

Autobuzul inovator a circulat două zile şi prin Bucureşti: din campusul Politehnicii spre Otopeni şi Măgurele.

Sursa foto: Digi24


Citește și: Harari, autorul Sapiens și Homo Deus, într-un interviu pentru Dilema Veche: „Dacă UE s-ar prăbuși, un conflict între Ungaria și România ar redeveni posibil”


Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Urmărește cel mai nou VIDEO

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.