Reprezentanții Primăriei Capitalei au afirmat în numeroase rânduri că înnoirea și modernizarea parcului auto al RATB sunt esențiale pentru decongestionarea traficului.
Cu toatre acestea, un autobuz făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste în București, potrivit economica.net.
Autobuzul este dotat cu aer condiționat și cu motor Mercedes, au o lungime de 12 metri, podea joasă și trei uși de acces. Costul de achiziție variază între 158.000 de euro și 170.000 de euro bucata.
Însă, în 3 ani, s-au vândut doar 27 din cele 77 de autobuze fabricare la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome.
Un exemplu în acest sens este licitaţia de peste jumătate de miliard de lei prin care Primăria Bucureşti vrea să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri.
Pentru că la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană nu poate intra în cursa pentru câştigarea contractului. Prin urmare, aceasta a depus contestaţie şi a cerut Primăriei Capitalei să împartă licitaţia în mai multe loturi. Pe 31 iulie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia.
Ce spune Primăria Capitalei?
Referitor la acest subiect, Primăria Capitalei a transmis, printr-un comunicat de presă, că: ”Operatorul economic care se declară „nedreptățit” a mai făcut contestații la Consiliul National de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), în legătura cu licitații organizate atât de Compania Naţională de Autostrăzi și Drumuri Naţionale din România S.A, cât și de companii sau autorități publice locale din Iași, Cluj-Napoca și București, toate aceste contestații fiind respinse ca nefondate. De asemenea, a contestat, în prima fază a acestei licitații, caietul de sarcini, demers care s-a soldat cu o respingere din partea CNSC”
Primarul General, Gabriela Firea, va solicita modificarea legislației privind achizițiile publice în sensul responsabilizării celor care depun contestații, pentru ca actuala legislație le permite unor contestatari ‘de profesie’, să acționeze contra interesului cetățenilor prin întârzierea sau chiar suspendarea unor proceduri esențiale.
Pe de altă parte, Gabriela Firea vrea să-i acționeze în instanță pe cei care au declarat că documentația de achiziție ar fi fost făcută pentru favorizarea anumitor firme.
Citește și: Cum ar putea pierde Merkel mandatul de cancelar: De la Jamaica la Kenya – ghid pentru eventualele coaliții
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro