Cuprins:
Autonomia reprezintă un factor crucial în evaluarea unei mașini electrice. Chiar și o mică diferență în numărul de kilometri parcurși cu o singură încărcare poate influența semnificativ decizia de cumpărare. Există o discrepanță medie de 21% între autonomia promisă de producători și cea obținută în condiții reale de utilizare.
Top 5 mașini electrice cu autonomie mare în 2025
5. Tesla Model 3 Long Range

:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/04/shutterstock1697272579-1024x678.jpg)
- Autonomie WLTP: 702 km;
- Autonomie reală estimată: 545 km;
- Capacitate baterie: 75.0 kWh;
- Putere: 320 CP;
- Accelerație 0-100 km/h: 5,2 secunde;
- Viteză maximă: 210 km/h.
4. Polestar 3 Long Range Single motor
- Autonomie WLTP: 705 km;
- Autonomie reală estimată: 500 km;
- Capacitate baterie: 107.0 kWh;
- Putere: 299 CP;
- Accelerație 0-100 km/h: 7,8 secunde;
- Viteză maximă: 180 km/h.
3. Volkswagen ID.7 Pro S
- Autonomie WLTP: 709 km;
- Autonomie reală estimată: 525 km;
- Capacitate baterie: 86.0 kWh;
- Putere: 286 CP;
- Accelerație 0-100 km/h: 6,6 secunde;
- Viteză maximă: 180 km/h.
2. Audi A6 Sportback e-tron Performance
- Autonomie WLTP: 756 km;
- Autonomie reală estimată: 600 km;
- Capacitate baterie: 94.9 kWh;
- Putere: 381 CP;
- Accelerație 0-100 km/h: 5,4 secunde;
- Viteză maximă: 210 km/h.
1. Mercedes-Benz EQS 450+
- Autonomie WLTP: 780 km;
- Autonomie reală estimată: 690 km;
- Capacitate baterie: 118.0 kWh;
- Putere: 360 CP;
- Accelerație 0-100 km/h: 6,2 secunde;
- Viteză maximă: 210 km/h.
Tehnologia din spatele autonomiei mari
Mașinile electrice cu autonomie mare se bazează pe o combinație de factori pentru a maximiza distanța parcursă cu o singură încărcare:
1. Baterii de mare capacitate: Modelele cu autonomie extinsă sunt echipate cu baterii de peste 70 kWh, uneori depășind 100 kWh. Aceste baterii sunt de tip Lithium-ion NCM, cu un catod ce conține un amestec de nichel, cobalt și mangan.
2. Optimizare software: Sistemele de management al bateriei și al energiei sunt optimizate pentru a reduce consumul și a crește eficiența.
3. Design aerodinamic: Forma caroseriei este proiectată pentru a minimiza rezistența la înaintare.
4. Greutate redusă: Utilizarea materialelor ușoare ajută la reducerea consumului de energie.
5. Sisteme de recuperare a energiei: Tehnologiile de frânare regenerativă captează energia cinetică și o transformă în energie electrică.