Scrioșteanu a tras un semnal de alarmă privind întârzierea aplicării soluțiilor pentru creșterea mobilității în regiunea București-Ilfov. Declarațiile au fost făcute în cadrul conferinței „Viitorul Mobilităţii Urbane în România” la care au participat reprezentanți ai autorităților locale din București și din Ilfov. “Consiliul Județean Ilfov a urmărit îndeaproape realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), astfel încât acesta să fie astăzi în fază finală, bun de pus în practică. Concret, PMUD înseamnă proiecte pe o perioadă întinsă până în 2030 și un efort investițional de 7 miliarde de euro. (…) Pentru că nu se poate vorbi despre eficiența acestui plan fără pasajul de la Domnești, pasajul de la Berceni, pasajul de la Popești-Leordeni și cele de la Cernica și Mogoșoaia, Inelul 2 de centură (A0), extinderea rețelelor de metrou, legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și alte investiții, din această cauză trebuie să acționeze inclusiv ministerele și Guvernul.(…) Consiliul Județean Ilfov insistă în aplicarea unor măsuri care ar putea fi considerate, de către unii specialiști, excesive, cum ar fi: Program de Transport integrat la nivelul regiunii București-Ilfov, bilet unic la nivel regional și tarif unic pe toată regiunea”, a declarat Irinel Scrioșteanu.
Taxă de centru pentru mașinile care vin în București
În cadrul aceleiași conferințe, City Managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, a declarat că Primăria Capitalei ar putea implementa un timbru de centru, pentru cei care vin cu mașinile în București. Nu a precizat însă care ar fi cuantumul unei astfel de taxe. „Am delimitat zona centrală extinsă, am delimitat şi străzile pe care se va putea introduce timbrul de centru (…) Nu se va putea întâmpla peste noapte, ci după ce vom implementa toate măsurile de reducere a poluării, după ce vom aduce autobuzele şi vom face o analiză cu privire la acest aspect. Nu putem preciza în prezent care ar putea fi cuantumul unui timbru de centru. Dar el nu trebuie să fie nici disproporţionar, nici exagerat”, a declarat Sorin Chiriţă, citat de Mediafax, în cadrul conferinţei „Viitorul Mobilităţii Urbane în România”. Sorin Chiriţă a precizat, pentru agenţia de presă MEDIAFAX, că această taxă ar putea fi aplicată pentru străzi şi bulevarde precum Magheru, Regina Elisabeta sau strada Mihai Eminescu .
Ideea unei taxe de mediu pentru maşinile care pătrund în centrul Capitalei a fost lansată de Gabriela Firea încă din toamna anului trecut. Primarul general declara atunci ”Credem că se va ajunge la introducerea ei și va fi calculată raportat la nivelul de trai din Capitală”.
Referitor la aglomerația din București, un studiu prezentat recent de eJobs arată că 4 din 10 angajați români petrec între una și două ore pe zi în trafic, în drum spre locul de muncă.
CITEȘTE ȘI:
EXPERIMENT / Cât timp stă blocat un şofer pe Şoseaua de Centură a Bucureştiului – VIDEO