- 20 de șoferi români de tir sunt blocați de 48 de ore la vama Rábafüzes, dintre Austria și Ungaria.
- Nu au fost lăsați să treacă prin vamă, deși ar fi trebuit să intre în vigoare de azi-noapte un ordin semnat de ministrul transporturilor din Ungaria și transmis de acesta către Alexandru Nazare, fost ministrul al transporturilor din România, membru CA al CNAIR.
Pagina de Facebook Transport Academy – ”de unde cam toți șoferii ne luăm informațiile oficiale” – a prezentat o informare transmisă în noaptea de miercuri spre joi de Mosóczi László, ministrul de stat pentru transport din Ungaria, către Alexandru Nazare, conform căreia ”în condițiile aglomerării rutei principale de tranzit A4-M1, folosind punctul de frontiera Nickelsdorf – Hegyeshalom, s-au redeschis și alte puncte de trecere a frontierei austro-ungare.
- Punctele sunt:
- Heiligenkreuz – Rábafüzes
- Deutschkreuz – Kópháza
- Klingenbach – Sopron
Cele 3 noi rute pot fi folosite atât pentru tranzit, cât și pentru destinație finală (descărcare) Ungaria. Șoferii sunt rugați ulterior să ajungă pe cel mai scurt traseu înapoi pe coridoarele umanitare dedicate tranzitului Ungariei
Comunicatul ministrului de stat pentru transport din Ungaria:
”Nimeni nu știe de ordin”
Numai că situația din comunicatele oficiale nu înseamnă că așa arată și realitatea din teren.
”Șoferii stau ca proștii, autoritățile din frontieră AT/ HU spun că nu știu de ordinul semnat ministrul de stat pentru transport din Ungaria”, afirmă Gabriel Alexe, unul dintre cei blocați cu marfa la Rábafüzes.
”Doar cei cu numere de Ungaria au putut intra”
”Suntem de 48 de ore la vama de la Rábafüzes. Doar cei cu numere de Ungaria au putut intra. Și în momentul de față, vameșii maghiari întorc toate camioanele spre Nickelsdorf”, ne-a transmis Gabriel Alexe, la ora 14.30, punându-ne la dispoziție imagini de azi-noapte.
Suntem în jur de 15-20 de români. Au plecat dintre colegi, încearcă si alte variante.. Am fost nevoiți să întoarcem până în prima parcare, în Austria.
Gabriel Alexe:
Șoferii au contactat autoritățile române: ”Când întrebi la ministerul nostru, pe bună dreptate, zic si ei: ”Ce putem noi sa facem pe teritoriul lor?””.
Situația este mai rea, ne-au luat actele mărfii și ne întorc
Gabriel Alexe, azi, ălora 18.00:
”Nu vedem nicio urmă de leadership în UE”
”Eu consider că autoritățile noastre își fac treaba, dar sunt limitate în puteri dincolo de granițe. Nu e ca și cum nu le pasă de romanii de acolo, toate canalele diplomatice sunt activate la maxim, se lucreaza zi și noapte dar, ce să vezi, țările respective reacționeaza și ele pe fond emoțional, schimbă decizii de la o ora la alta.
Nu vedem nicio urmă de leadership în UE, lipsește viziunea și solidaritarea. Fiecare țara joacă așa cum vrea ea. Pardon, asa cum simte. Pentru că rațiunea a fost complet înlocuită de emoții. Și aici ar fi fost nevoie de leadership la nivel de UE”, a declarat Decebal Popescu, coordonatorul proiectului Transport Academy
În urmă cu patru zile, peste 300 de șoferi de tir români au fost blocați la granița Italiei cu Slovenia timp de 48 de ore. Situația s-a rezolvat, după intervenția Ambasadei României la Ljubljana și a autorităților de la București.